SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Warsztaty teatralne |
Kod przedmiotu | 03.3-WP-PPiWM-WT |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
- Zdobycie wiedzy o teatrze dziecięcym.
- Przygotowanie praktyczne i teoretyczne do pracy z dziećmi poprzez teatr.
- Rozwijanie wyobraźni i kreatywności poprzez zajęcia teatralne.
- Wzbogacanie słownictwa literackiego poprzez pracę ze słowem.
- Rozwijanie zainteresowań literaturą polską.
- Radzenie sobie z emocjami w sytuacjach społecznych. Wejście w określone role społeczne.
- Wyzwalanie radości tworzenia poprzez zabawę z elementami teatru.
- Nabywanie umiejętności pracy z grupą, wychowanie w zespole.
- Rozwijanie indywidualnych myśli, zdolności oraz ekspresji twórczej..
- Zdobycie umiejętności odreagowanie napięć i lęków oraz nabycie umiejętności konstruktywnego rozwiązywania problemów, konfliktów.
Sprawność czytania i mowy. Ogólna wiedza o kulturze.
1. Praca z młodym aktorem.
- Ćwiczenia i zabawy ośmielające, integrujące, koncentrujące otwierające uczestników jako podstawa zajęć teatralnych.
- Mowa sceniczna, pełne wyrażenie głosem. Emisja głosu i dykcja w teatrze dziecięcym.
- Ciało w ruchu.
2. Jak przenieść tekst literacki na obraz sceny.
- Wiersze jako materiał literacki do wystawienia na scenie .
- Przygotowanie przedstawienia teatralnego na podstawie bajki, opowiadania.
- Tworzenie scenariusza do spektaklu.
3. Muzyka jako środek wyrazu w teatrze.
Ćwiczenia praktyczne w przestrzeni scenicznej, prezentacje, metody ekspresyjne, praca indywidualna, praca w grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena konwersatorium – aktywne uczestnictwo w zajęciach, samodzielne przygotowanie etiud teatralnych , praca z grupie i prezentacja grupowa etiud teatralnych.
Ocena końcowa – jest oceną z konwersatorium.
1.Zofia Wójcik „Zabawa w teatr”.Wybór scenariuszy dla dzieci. Część 1, 2, 3.
2. Clifford Sara, Anna Herrmann „Teatr przebudzenia Drama. Praktyczny przewodnik dla instruktorów prowadzących
zajęcia teatralne z młodzieżą, Wydawnictwo Cyklady, Warszawa 2004.
3. Barbara Broszkiewicz i Jerzy Jarek „ Warsztaty edukacji teatralnej”. Teatr dziecięcy. Wydawnictwo Europa 2009
4. Aleksander Maksymiak „ Teatr w szkole”. Wydawnictwo Siedmioróg , 2006.
5. Mieczysława Walczak-Deleżyńska „Aby język giętki”. Wydawnistwo AST Kraków 2004
1. Wiesław Karolak „ Sztuka jako zabawa" CODN 1997.
2. Janina Stadnicka „Terapia dzieci muzyką, ruchem i mową”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1998
Zmodyfikowane przez mgr Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek (ostatnia modyfikacja: 25-04-2023 23:07)