SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Umuzykalnienie II |
Kod przedmiotu | 05.2-WP-PPiWM-Umu2 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest:
opanowanie podstawowej wiedzy z zakresu metodycznych rozwiązań zajęć umuzykalniających w przedszkolu i lekcji muzyki w klasach I-III.
Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu kultury, muzycznej, psychologii, muzyki, pedagogiki zdolności,
Problematyka ćwiczeń:
O pedagogice rytmu i ruchu.
Różne formy działalności muzycznej dziecka.
Planowanie pracy umuzykalniającej z dziećmi.
Wybrane sposoby rozwiązań metodycznych
. Przykłady zajęć umuzykalniających.
Różne rodzaje aktywności muzycznych- ćwiczenia odtwórcze i twórcze .
Ćwiczenia i zabawy rozwijające kompetencje muzyczne dzieci oparte na wybranych koncepcjach i metodach edukacji muzycznej
. Ćwiczenia stymulacyjne według koncepcji R. Klóppel i S. Vliex (indywidualne JA, w parach TY i JA, grupowe MY).
Interpretacje wybranych utworów muzycznych.(tworzenie partytur). .
Charakterystyka warsztatów umuzykalniających dla dzieci.
Muzyczne uroczystości - prezentacje scenariuszy zajęć umuzykalniających dla dzieci.
Metody ekspresyjne, asymilacji wiedzy, ćwiczeniowe, warsztatowe.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Opracowanie cyklu zajęć umuzykalniających i zabaw muzyczno-ruchowych dla dzieci.
Ocena bdb- student jest aktywny na zajęciach, dyskutuje, potrafi wykonać prosty utwór muzyczny na instrumencie szkolnym, przeprowadzić zajęcia umuzykalniające, które zaprojektował
ocena db- student jest aktywny, wykonuje poprawnie zadania muzyczne na instrumencie, przedstawia partyturę muzyczna na dowolny temat i projekt autorski zajęć umuzykalniających
ocena dst- student poprawnie wykonuje zadania muzyczne ale bez zaangażowania
ocena ndst- nieobecność na zajęciach i brak zadań
Dopuszcza się 1 nieobecność na zajęciach
Zmodyfikowane przez dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 23-04-2023 22:48)