SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Edukacja finansowa dla dzieci |
Kod przedmiotu | 05.2-WP-PPiWM-EFdD |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 7 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z problematyką edukacji finansowej dla dzieci, zapoznanie z ważnymi pojęciami ekonomii i finansów, rozwijanie umiejętności wykorzystywania naturalnych i organizowania w szkole sytuacji i zadań sprzyjających edukacji finansowej ; kształtowanie postawy świadomego , refleksyjnego nauczyciela.
Zaliczony kurs Podstaw nauczania matematyki, pedagogiczno-psychologiczna wiedza o dziecku.
Historia pieniądza i jego znaczenie w życiu człowieka (wymiana towarów, waluty w historii świata i obecne, produkcja pieniędzy, kupowanie, wartość towarów ); Zarabianie pieniędzy i planowanie wydatków (praca i płace, kieszonkowe, oszczędzanie, skarbonki i konta bankowe, inwestowanie , koszty utrzymania, wydatki i ich planowanie); Pojęcia ekonomii (podaż i popyt, wolny rynek, zysk, gromadzenie kapitału konkurencja, inflacja, kryzys, podatki); Zakładanie własnego biznesu (plan, kapitał, produkcja i produkt,reklama i marketing, sprzedaż. Projektowanie działań z dziećmi obejmujących wskazane zagadnienia edukacji finansowej.
Praca z tekstem, dyskusja, projekty w grupach, prezentacje.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach, pozytywnie oceniony projekt grupowy dotyczący wybranego aspektu edukacji finansowej w pracy z dziećmi. Ocena z przedmiotu jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych w trakcie kursu. Ocena końcowa to ocena uzyskana z przedmiotu.
1. G.Kasdepke, Pestka, drops i cukierek, Wydawnictwo Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2012 .
2. G.Kasdepke, Zaskórniaki i inne dziwadła z krainy portfela, Zysk i S-ka ,Warszawa 2016 .
3. A. Hall, Pieniądze na stół, O finansach na wesoło, Wydawnictwo G +J RBA, Warszawa 2012 .
4. Z.Stanecka, M.Oklejek, Basia i pieniądze, Wydawnictwo Egmont Polska, Warszawa 2011 .
5. P.Mason, M.Gordon, Pieniądze nie rosną na drzewach. Wszystko o zarządzaniu swoimi pieniędzmi, Wydawnictwo Debit, Katowice 2012.
1. A.Błachnio, Finansowe wiersze, twoje kroki pierwsze, Wydawnictwo Agnieszka Błachnio.
2. R.Pawlak, Czy muszę pracować czyli po co komu pieniądze, Mac Edukacja, Kielce 2017.
3. S.Wojciechowska, Julek i dziura w budżecie, Wydawnictwo Mali moi, 2018.
Zmodyfikowane przez dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 11-04-2023 17:43)