SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Diagnoza pedagogiczno-psychologiczna dziecka |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-PPiWM-DPPD |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 7 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z:
Kształtowanie umiejętności projektowania i poprawnego przeprowadzania badań służących diagnozie psychologicznej i pedagogicznej dziecka,
Rozwijanie umiejętności diagnozy sytuacji dziecka w szkole, diagnozy gotowości szkolnej dziecka, diagnozy sytuacji społecznej w klasie szkolnej.
Kształtowanie umiejętności konstruowania narzędzi diagnostycznych.
Wiedza z zakresu pedagogiki ogólnej, wstępu do psychologii i socjologii oraz z pedagogiki rodziny.
Wykłady
Konwersatorium
Wykłady
Wykład tradycyjny i problemowy, prezentacja multimedialna.
Konwersatoria
Metoda sytuacyjna, metoda przypadków, praca z materiałem źródłowym, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady Egzamin w formie testu z pytaniami otwartymi i zamkniętymi, warunkiem zaliczenia egzaminu jest zdobycie min. 55% punktów. Konwersatorium Ocena z konwersatorium jest średnią arytmetyczną ocen za aktywność na zajęciach, realizacji projektu i kolokwium. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z egzaminu i konwersatorium.
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zdanie egzaminu i uzyskanie zaliczenia z konwersatorium. Ocena końcowa z przedmiotu to średnia arytmetyczna oceny z ćwiczeń i wykładów. |
Diagnosis and Treatment of Children with Autism Spectrum Disorders Sarah O Kelley O Kelley ,Elizabeth McMahon Griffith Griffith ,Laura G. Klinger Klinger 2009.
Diagnosis and Treatment of Children with Autism Spectrum Disorders Sarah O Kelley O Kelley ,Elizabeth McMahon Griffith Griffith ,Laura G. Klinger Klinger
Zmodyfikowane przez dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-04-2023 16:16)