SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Edukacja dla przedsiębiorczości - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Edukacja dla przedsiębiorczości
Kod przedmiotu 05.2-WP-PPiWM-EdP
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 8
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest poznanie przez studentów wybranych pojęć z zakresu edukacji dla przedsiębiorczości w kontekście wczesnej edukacji (jak np. innowacyjność, pomysłowość, motywacja, organizowanie pracy, planowanie działania, inwestowanie i ryzyko inwestycyjne, pieniądze, zarabianie, oszczędzanie, dług, wygrana). Poznanie cech przedsiębiorczego człowieka. Rozwijanie umiejętności projektowania sytuacji i zadań dla uczniów, umożliwiających stawanie się przedsiębiorczym człowiekiem. Kształtowanie refleksyjnej postawy wobec problematyki przedsiębiorczości.

Wymagania wstępne

Wiedza z zakresu dydaktyki, wiedza psychologiczna o dziecku.

Zakres tematyczny

1. Przedsiębiorczość jako postawa, zachowanie i proces. 2.Cechy przedsiębiorczego człowieka i ich rozwijanie. 3. Kreatywność i otwartość w myśleniu w kontekście przedsiębiorczości.Rozwiązywanie problemów- radzenie sobie ze zmianami i wyzwaniami. 4. Komunikowanie się -klarowne wyrażanie własnych  oczekiwań i potrzeb, asertywność. 5. Współpraca w grupie, kierowanie grupą ,planowanie  i organizacja pracy, podział obowiązków jako zasady pracy.  6. Samodyscyplina i samokontrola jako ważne cechy przedsiębiorczego człowieka.7. Radzenie sobie ze stresem. 8. Dzielenie się pieniędzmi- wartość pomagania innym. 9. Sposób myślenia o pieniądzach- pieniądze jako narzędzie w rękach człowieka.

Metody kształcenia

Praca z tekstem, rozwiązywanie problemów, projekty grupowe

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest pozytywna ocena z projektu oraz jego przeprowadzenia, a także aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym w dyskusjach i analizach projektów realizowanych przez wszystkich członków grupy. Ocena z przedmiotu jest średnią arytmetyczną  ocen uzyskanych w toku kursu. Ocena końcowa jest oceną uzyskaną  z przedmiotu.

Literatura podstawowa

1. Z. Stanecka, Basia i pieniądze, Egmont Polskasp.z.o.o. Warszawa 2011 .

2. L.Schneider, Zuzia dostaje kieszonkowe, Media Rodzin, Poznan 2014 .

3. M.Szyszko-Essex, Festyn, Mambuka, Warszawa 2013.

4. M.Szyszko-Essex, Mona planuje ciasteczkowy biznes, Warszawa 2013.

Makieła Z., T. Rachwał: Podstawy przedsiębiorczości, Nowa Era, Warszawa 2002

Literatura uzupełniająca

1. Alvin Hall, Show me the money. Putting the fun into finance!, Zahavit Shalev and Fleur Star,  London 2008.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 11-04-2023 17:42)