SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Edukacja dla przedsiębiorczości |
Kod przedmiotu | 05.2-WP-PPiWM-EdP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest poznanie przez studentów wybranych pojęć z zakresu edukacji dla przedsiębiorczości w kontekście wczesnej edukacji (jak np. innowacyjność, pomysłowość, motywacja, organizowanie pracy, planowanie działania, inwestowanie i ryzyko inwestycyjne, pieniądze, zarabianie, oszczędzanie, dług, wygrana). Poznanie cech przedsiębiorczego człowieka. Rozwijanie umiejętności projektowania sytuacji i zadań dla uczniów, umożliwiających stawanie się przedsiębiorczym człowiekiem. Kształtowanie refleksyjnej postawy wobec problematyki przedsiębiorczości.
Wiedza z zakresu dydaktyki, wiedza psychologiczna o dziecku.
1. Przedsiębiorczość jako postawa, zachowanie i proces. 2.Cechy przedsiębiorczego człowieka i ich rozwijanie. 3. Kreatywność i otwartość w myśleniu w kontekście przedsiębiorczości.Rozwiązywanie problemów- radzenie sobie ze zmianami i wyzwaniami. 4. Komunikowanie się -klarowne wyrażanie własnych oczekiwań i potrzeb, asertywność. 5. Współpraca w grupie, kierowanie grupą ,planowanie i organizacja pracy, podział obowiązków jako zasady pracy. 6. Samodyscyplina i samokontrola jako ważne cechy przedsiębiorczego człowieka.7. Radzenie sobie ze stresem. 8. Dzielenie się pieniędzmi- wartość pomagania innym. 9. Sposób myślenia o pieniądzach- pieniądze jako narzędzie w rękach człowieka.
Praca z tekstem, rozwiązywanie problemów, projekty grupowe
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest pozytywna ocena z projektu oraz jego przeprowadzenia, a także aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym w dyskusjach i analizach projektów realizowanych przez wszystkich członków grupy. Ocena z przedmiotu jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych w toku kursu. Ocena końcowa jest oceną uzyskaną z przedmiotu.
1. Z. Stanecka, Basia i pieniądze, Egmont Polskasp.z.o.o. Warszawa 2011 .
2. L.Schneider, Zuzia dostaje kieszonkowe, Media Rodzin, Poznan 2014 .
3. M.Szyszko-Essex, Festyn, Mambuka, Warszawa 2013.
4. M.Szyszko-Essex, Mona planuje ciasteczkowy biznes, Warszawa 2013.
Makieła Z., T. Rachwał: Podstawy przedsiębiorczości, Nowa Era, Warszawa 2002
1. Alvin Hall, Show me the money. Putting the fun into finance!, Zahavit Shalev and Fleur Star, London 2008.
Zmodyfikowane przez dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 11-04-2023 17:42)