SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Diagnoza pedagogiczno-psychologiczna dzieci zdolnych i twórczych |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-PPiWM-DPPDZiT |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Podstawy pedagogiki ogólnej i dydaktyki, psychologii ogólnej i psychologii rozwojowej, diagnozy psychologiczno-pedagogicznej dziecka.
Metoda dyskusji, praca z materiałem źródłowym, metody problemowe, metoda pokazu (prezentacji), objaśnienie lub/i wyjaśnienie, metoda przypadku.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie aktywnej obecności studentów, dyskusji, prezentacji multimedialnej do wybranego zagadnienia oraz przygotowania i przeprowadzenia diagnozy wybranym narzędziem.
Ocena końcowa
Ocenę końcową stanowi ocena z ćwiczeń.
1. Limont W., Uczeń zdolny: jak go rozpoznawać i jak z nim pracować, Sopot 2010.
2. Nęcka E., Psychologia twórczości, Gdańsk 2001.
3. Popek S., Człowiek jako jednostka twórcza, Lublin 2003.
4. Szmidt K.J., Pedagogika twórczości, Gdańsk 2007.
5. Magda-Adamowicz M., Uwarunkowania efektywności kształcenia nauczycieli klas I-III w zakresie twórczości pedagogicznej, Zielona Góra 2009.
1. Kubicka D., Twórcze działanie dziecka w sytuacjach zabawowo-zadaniowych, Kraków 2003.
2. Magda-Adamowicz M., Paszenda I., Treningi twórczości a umiejętności zawodowe, Toruń 2011.
3. Magda-Adamowicz , Twórczość pedagogiczna nauczyciela w kontekście systemowym: źródła, koncepcja, identyfikacje, Toruń 2015.
4. Popek S., Psychologia twórczości plastycznej, Kraków 2010
5. Uszyńska-Jarmoc J., Twórcza aktywność dziecka: teoria – rzeczywistość -perspektywy rozwoju, Białystok 2003.
6. M. Magda-Adamowicz , K. Żernik - Twórczość werbalna dzieci - koncepcja i identyfikacje, w: B. Niemierko , M. K. Szmigel (red.), Diagnozowanie twórczości uczniów i nauczycieli, Karków 2016
7. Diagnostics of mental development in early childhood. Authors-compilers: R.K. Aitzhanova, R.A. Sulaimenova, A.K. Ersarin and others. Almaty, 2000
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 09-04-2023 23:48)