Zapoznanie studentki i studentów z podstawową wiedzą z zakresu procesów komunikacji społecznej, a w szczególności znaczenia komunikacji w procesach edukacyjnych i wychowawczych. Uświadamianie potrzeby ciągłego rozwoju zawodowego i osobistego. Wzbudzenie autorefleksyjnego myślenia o własnym komunikowaniu się.
Wymagania wstępne
Podstawowa wiedza o zjawiskach społecznych
Zakres tematyczny
Komunikacja i jej znaczenie w kontaktach interpersonalnych, w grupie, w instytucji.
Rodzaje komunikacji.
Komunikacja niewerbalna jako ważny składnik komunikowania się.
Rozmowa i jej znaczenie w kontaktach z ludźmi w różnych środowiskach.
Zakłócenia w procesie komunikacji. Konflikty i ich rozwiązywanie
Asertywność – uległość – wrogość w zachowania człowieka.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.