Wyzwania, koncepcje i sposoby pracy w środowisku zróżnicowanym kulturowo/ w zakresie edukacji międzykulturowej;
Dobre praktyki edukacji międzykulturowej.
Metody kształcenia
wykład interaktywny; dyskusja; prezentacja; metoda warsztatowa; analiza przypadku; praca w grupach.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Na ocenę z ćwiczeń składają się oceny za: aktywność na zajęciach (udział w dyskusji, warsztatach, ćwiczeniach), prezentację tematu z zakresu edukacji międzykulturowej / prezentację wyników analizy "dobrej praktyki" edukacji międzykulturowej. Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen cząstkowych.
Dopuszczalna jest jedna nieobecność na zajęciach, każda następna musi być zaliczona na konsultacjach dla studentów.
Literatura podstawowa
Golka M., Imiona wielokulturowości, Warszawa 2010.
Edukacja w warunkach wielokulturowości – Konteksty społeczno-metodyczne, red.J. Nikitorowicz, A. Młynarczuk-Sokołowska, U. Namiotko , Gdańsk 2016.
Krüger-Potratz M., Interkulturelle Bildung. Eine Einführung, Münster/New York/ München/ Berlin 2005.
Kwiatkowska A., Wielokulturowość w ujęciu interdyscyplinarnym, Warszawa 2019.
Macrae C.N., Stangor Ch., Hewstone M., Streotypy i uprzedzenia. Najnowsze ujęcie, Gdańsk 1999.
Literatura uzupełniająca
Melosik Z., Teoria i praktyka edukacji międzykulturowej, Kraków 2007.
Mosty zamiast murów. O komunikacji między ludźmi, red. J. Steward, Warszawa 2002.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.