SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologia emocji i motywacji |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PPiWM-PEiM |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Wykłady będą poruszać tematykę głównych orientacji teoretycznych w zakresie emocji i motywacji oraz doniesienia z badań. Wzbogacenie wiedzy w zakresie psychologii emocji i motywacji pozwoli na umiejętne rozpoznawanie motywów oraz stanów emocjonalnych przyczyniających się do wyboru kierunku działań własnych i cudzych. |
BLOK I: EMOCJE
WPROWADZENIE W TEMATYKĘ EMOCJI – po co nam emocje?
v Przedstawienie wymagań i warunków zaliczenia przedmiotu
v Problematyka, przedmiot i cele psychologii emocji i motywacji
v Pojęcie emocji – formalna definicja
WYRÓŻNIENIE EMOCJI PODSTAWOWYCH I POCHODNYCH
v Uniwersalność ekspresji emocji podstawowych – porównania międzykulturowe
v Zmiany mimiczne i pantomimiczne charakterystyczne dla poszczególnych emocji
v Pojęcie inteligencji emocjonalnej
v Pomiar inteligencji emocjonalnej
ILE KONTROLI MAMY NAD WŁASNYMI EMOCJAMI?
v Regulacja przebiegu emocjI
v Związek emocji z pamięcią
v Regulacja nastroju
v Wykrywanie kłamstw – kontrolowanie emocji w celu zafałszowania prawdy
v Jak odróżnić emocje spontaniczne od udawanych?
EMOCJE A TEMPERAMENT
v Emocja, nastrój, zaburzenia afektywne, osobowość emocjonalna – próba odróżnienia emocji od innych procesów psychicznych
v Dyspozycje emocjonalne, syndromy osobowości związane z funkcjonowaniem emocjonalnym
BLOK II: MOTYWACJE
MOTYWACJA: co uruchamia nasze zachowania?
v Formalna definicja motywacji
v Typy motywacji
v Afektywne mechanizmy motywacji
v Samoregulacja i samokontrola
POZNAWCZE MECHANIZMY MOTYWACJI
v Poznawcza teoria uczenia się społecznego Rottera
v Niezgodność poznawcza jako mechanizm motywacyjny
v Teoria dysonansu poznawczego Festingera
- Prezentacja multimedialna
- Dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Test wiedzy obejmował będzie materiał realizowany w trakcie wykładu. Termin A to termin właściwy testu, termin B to termin poprawkowy. Studentowi przysługuje jedna możliwość poprawy. Test zawierał będzie 25 pytań zamkniętych jednokrotnego wyboru. Każda odpowiedź będzie warta 1 punkt (w sumie 25 punktów możliwych do uzyskania, próg zaliczenia: od 13 punktów).
Liczba punktów do zdobycia podczas zajęć: maksymalnie 25 punktów w semestrze. Minimalnie należy zdobyć 13 punktów, aby zaliczyć test.
Zasady przeliczenia punktów na ocenę:
|
Zmodyfikowane przez dr Dagmara Gawron (ostatnia modyfikacja: 19-04-2023 05:48)