SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wprowadzenie do terapii pedagogicznej |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PEDP-WTP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Logopedia i terapia pedagogiczna |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 15 | 1 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 15 | 1 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z podstawową terminologią terapii pedagogicznej i procedurą diagnostyczno-terapeutyczną.
Wiedza z zakresu wstępu do pedagogiki, dydaktyki, podstaw psychologii rozwojowej, podstaw psychologii klinicznej, metod nauki czytania i pisania.
Wykłady
1) Terapia pedagogiczna - uściślenie terminologii
2)Prawne aspekty udzielana terapii pedagogicznej
3) Nauczyciel: - kompetencje psychopedagogiczne i umiejętności terapeutyczne, warsztat specjalistyczny.
4) Specyficzne i niespecyficzne trudności w uczeniu się
Ćwiczenia
Wykłady – wykład tradycyjny.
Ćwiczenia – praca z książką i materiałami źródłowymi, praca w grupach,
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia – zaliczenie przeprowadzane jest na podstawie projektu zajęć terapeutycznych, w którym zawarte są cele i zasady oddziaływań korekcyjnych terapeutycznych, analizowania metod pracy do uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się obejmującymi procesy poznawcze Każdy etap oceniany jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)
Wykład – test wiedzy zawierającego pytania z zakresu definiowania pojęć z pedagogiki korekcyjnej, różnicowania specyficznych i zwykłych trudności w uczeniu się, przedstawiania obrazu kliniczego ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Oceny wystawiane będą na podstawie punktów procentowych uzyskanych przez Studenta. Ocena przeliczane jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)
Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie oceny uzyskanej z ćwiczeń oraz wykładów (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)
Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej.
Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
Maciarz A., Uczniowie niepełnosprawni w szkole powszechnej, Warszawa 1992.
Rozwijanie inteligencji emocjonalnej u dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, 2022, Anita Famuła-Jurczak , Scientific Bulletin of Chełm - Section of Pedagogy, No. 1, 71--82,
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 17-04-2023 19:21)