SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka diagnozy i terapii pedagogicznej I |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PEDP-MDTP1 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Występuje w specjalnościach | Logopedia i terapia pedagogiczna |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 15 | 1 | Egzamin |
Konwersatorium | 45 | 3 | 45 | 3 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z metodyką zajęć kompensacyjno-korekcyjnych; narzędziami wykorzystywanymi do diagnozy pedagogicznej, etiologią specyficznych trudności w uczeniu się
Znajomość podstawowej terminologii związanej z terapią pedagogiczną.
Wykłady
Konwersatoria
Wykłady – wykład tradycyjny.
Konwersatoria – praca z książką i materiałami źródłowymi, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, metoda przypadku, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład – zaliczenie wystawiane jest na podstawie oceny uzyskanej przez studenta z kolokwium (wiedza na temat specyficznych trudności w uczeniu się, struktury diagnozy pedagogicznej,rodzajów testów diagnostycznych, budowy analizatora wzrokowego i słuchowego) ) Oceny wystawiane będą na podstawie punktów procentowych uzyskanych przez Studenta. Ocena przeliczane jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)
Ćwiczenia zaliczenie wystawiane jest na podstawie średniej ocen uzyskanych przez Studenta z projektu obejmującego wiedzę dotyczącą diagnozy pedagogicznej, wyjaśnienienia zasadność stosowania metod nauczania, analizy orzeczeń i opinii) Każdy etap oceniany jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0) Oceny wystawiane będą na podstawie punktów procentowych uzyskanych przez Studenta. Ocena przeliczane jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)
Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie oceny uzyskanej z ćwiczeń (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)
Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej.
Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
Funkcje słuchowe : ćwiczenia i karty do samodzielnej pracy w domu / Katarzyna Hipisz ; il. Aleksandra Kajewska, Lidia Nowak-Chomicz. - Wyd. II. - Poznań : Forum Media Polska, cop. 2017
Funkcje wzrokowe : ćwiczenia i karty do samodzielnej pracy w domu / Lidia Utrat-Milecka ; il. Aleksandra Kajewska, Lidia Nowak-Chomicz. - Wyd. 2. - Poznań : Forum Media Polska, cop. 2017
Jak pomóc dziecku z dysleksją : poradnik dla rodziców i nauczycieli / Anna Radwańska. - Warszawa : Difin, 2017
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-04-2023 07:50)