SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Projektowanie szkoleń edukacyjnych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Projektowanie szkoleń edukacyjnych
Kod przedmiotu 05.9-WP-PEDP-SZE
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Występuje w specjalnościach Logopedia i terapia pedagogiczna, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i profilaktyka, Poradnictwo i socjoterapia
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przekazanie wiedzy na temat analizy i identyfikacji potrzeb szkoleniowych. Ukazanie specyfiki uczenia się osób dorosłych. Ukazanie podstawowych metod szkoleniowych. Ewaluacja procesu szkoleniowego.

Wymagania wstępne

Wiedza z zakresu teoretycznych podstaw wychowania, środowisk edukacyjnych.

Zakres tematyczny

1. Kompetencje trenera

2. Proces uczenia się dorosłych 

3. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych 

4. Cele szkoleniowe

5. Metody szkoleniowe

6. Cykl Kolba

7. Metoda Wolta Disneya

8. Metoda 4 Mat

9. Lodołamacze

10. Ewaluacja procesu szkoleniowego 

11. Praca z trudnym słuchaczem 

 

Metody kształcenia

 1. Wykład

2. metoda projektowa 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład – zaliczenie przeprowadzane jest na podstawie projektu szkolenia. W ocenie uwzględnia się takie obszary jak: analiza potrzeb szkoleniowych, wybór i uzasadnienie metody prowadzenia szkolenia, rodzaj i ilość zastosowanych metod aktywizujących, struktura szkolenia. Każdy etap oceniany jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0) Oceny wystawiane będą na podstawie punktów procentowych uzyskanych przez Studenta. Ocena przeliczane jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)

Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie oceny uzyskanej  z  wykładów  (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)

Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej. 

Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu

Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.

Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow

Literatura podstawowa

  1. Boydell T., Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, Wolters Kluwer, Kraków 2006 
  2. Filipowicz, G., Zarządzanie kompetencjami : perspektywa firmowa i osobista. - Wyd. 2 poszerz. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016
  3. Sidor-Rządkowska M., Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2013
  4. Rae, Leslie : Efektywne szkolenie : techniki doskonalenia umiejętności trenerskich. - Wyd. 2. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2012

Literatura uzupełniająca

Każdorazowo podana przez prowadzącego.

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 21-04-2023 18:50)