SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wprowadzenie do praktyki w placówkach medycznych i oświatowych |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-PEDP-WPMO |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Występuje w specjalnościach | Logopedia i terapia pedagogiczna |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Przedmiot ma na celu rozszerzenie wiedzy teoretycznej i przygotowanie studentów do odbywania praktyk w instytucjach zatrudniających logopedów i terapeutów w tym instytucjach medycznych. Ma także na celu rozszerzenie świadomości studenta odnośnie własnych predyspozycji i umiejętności w zakresie pracy w zawodzie logopedy
Student posiada wiedzę z zakresu rozwoju mowy i języka.
Aksjologiczny kontekst praktyk
Model relacji opiekun – student-praktykant
Trening kreatywności jako forma kształcenia zdolności twórczego rozwiązywania problemów
Model treningu kreatywności
Dialog i komunikowanie się – filary negocjacyjnego modelu praktyk
Kształtowanie kompetencji społecznych - autoprezentacja, samoświadomość-określenie mocnych i słabych stron, podstawy komunikacji interpersonalnej, zasady nawiązywania pierwszego kontaktu, współpraca z grupą, nauczycielami logopedami; nauczycielami - terapeutami w placówce, radzenie sobie ze stresem.
metody aktywizujace, pogadanka
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen w trakcie bieżącej kontroli na zajęciach.
Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie oceny uzyskanej z laboratorium
Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej.
Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
Wragg E.,(2001), Co i jak obserwować w klasie szkolnej, Warszawa Kodeks Etyki Nauczycielskiej, Centrum Edukacji Obywatelskiej
Krzychała S., B. Zamorska, (2008) Dokumentarna ewaluacja szkolnej codzienności, Wrocław
Cyrańska E. (2012), Konteksty przygotowania i organizowania praktyk pedagogicznych, [w:] E. Cyrańska, D.Urbaniak-Zając, J. Piekarski(red.), Studenckie praktyki pedagogiczne w szkole, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 21-04-2023 19:21)