SylabUZ
Nazwa przedmiotu | WM5: Zarządzanie konfliktem |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-PEDD- MZK |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Animacja kultury z profilem artystycznym- Teatr, Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, Logopedia, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i profilaktyka, Pomoc społeczna i socjoterapia, Resocjalizacja z terapią specjalistyczną |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie |
ukazanie słuchaczom istoty konfliktu i jego rodzajów. Wskazanie czynników powodujących występowanie sytuacji konfliktowych, poznanie własnych reakcji i zachowań w sytuacjach konfliktowych oraz pokazanie, w jaki sposób asertywnie i rozwojowo wykorzystać konflikt w kontaktach interpersonalnych.
Podstawowa wiedza na temat psychologii społecznej
Wykład konwersatoryjny, pogadanka, metoda projektu, metoda sytuacyjna, metoda przypadków, praca w grupach,
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład – zaliczenie w formie przeprowadzonej przez studenta studium przypadku W ocenie studium brane są pod uwagę następujące elementy: rozpoznanie rodzaju konfliktu, zdiagnozowanie przyczyn konfliktu zaproponowanie metod rozwiązania konfliktu Każdy etap oceniany jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)
Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie średniej arytmetycznej ocen cząstkowych uzyskanych z prowadzonej rozmowy coachingowej (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)
Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej.
Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
Lakis J. Kultura konfliktu w organizacjach. „Optimum. Studia Ekonomiczne" 2013,3
Berendt J. Empatia zmienia nas, szkołę, świat : scenariusze zajęć Porozumienia bez Przemocy dla nauczycieli / Joanna Berendt, Paulina Orbitowska-Fernandez, Magdalena Sendor. – Warszawa : CoJaNaTo, 2019
Gaschler Frank i Gundi Sen żyrafy : empatyczna komunikacja z dziećmi : projekt Porozumienia bez Przemocy dla przedszkoli / Frank i Gundi Gaschler ; z języka niemieckiego przełożyła Marlena Szczypta ; scenariusze Tatiana Bergier, Magdalena Cholewa, Marlena Szczypta. – Poznań : Dialogue Unlimited Agnieszka Pietlicka, 2016.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 21-04-2023 18:45)