9. Sposoby przekazywania diagnozy specjalistom i opiekunom dzieci/ dorosłych
Metody kształcenia
pogadanka, pokaz, prezentacja multimedialna
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z pracy pisemnej (50%) oraz sprawdzianu (50%).
Studenci otrzymujący IOS (indywidualna organizacja studiów) zgodnie z regulaminem zobowiązani są uczestniczyć we wszystkich zajęciach.
Literatura podstawowa
Czaplewska E., Milewski S., Diagnoza logopedyczna, Gdańsk 2011.
Gałkowski T. (red.), Diagnoza i terapia zaburzeń mowy, Lublin 1993.
Gałkowski T., Jastrzębowska G., Logopedia - pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki. Tom 2. Zaburzenia komunikacji językowej u dzieci i dorosłych, Opole 2017.
Milewski S., Koczorowska-Bray K. (red)., Logopedia XXI wieku. Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, Gdańsk 2019.
Pluta-Wojciechowska D., Dyslalia obwodowa. Diagnoza i terapia logopedyczna wybranych form zaburzeń, Bytom 2017.
Literatura uzupełniająca
Balejko A., Test nazywania. Diagnoza i terapia osób z zaburzeniami mowy, Białystok 2005.
Balejko A., Kwestionariusz obrazkowy do badania mowy i prowadzenia terapii logopedycznej, Białysok 2017.
Billewicz G., Zioło B., Kwestionariusz badania mowy, Kraków 2004.
Cieszyńska J., Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda Krakowska, Kraków 2011.
Chęciek M., Kwestionariusz Cooperów do oceny jąkania i zarys terapii. Zmodyfikowany program psycho-fizjologicznej terapii jąkających się, Lublin 2000.
Emiluta-Rozya D., Całościowe badanie legopedyczne z materiałem obazkowym, Warszawa 2013.
Demel G., Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola, Warszawa 1996.
Grycman M., Sprawdź, jak się porozumiewam. Ocena efektywności porozumiewania się dzieci ze złożonymi zaburzeniami komunikacji wraz z propozycjami strategii terapeutycznych, Kwidzyn 2015.
Krzysztoszek G., Piszczek M., Logopedyczny kwestionariusz obrazkowy, Kraków 2020.
Lewandowski A., Tarkowski Z., Dyzartria – wybrane problemy etiologii, diagnozy i terapii, Warszawa 1989.
Nowak J.E., Wybrane problemy logopedyczne, Bydgoszcz 1993.
Michalak-Widera I., Węsierska K., Test do badań przesiewowych mowy dla dzieci w wieku przedszkolnym, Katowice 2019.
Paluch A., Drewniak-Wołosz E., Mikosza L., AFA-SKALA. Jak zbadać mowę dziecka afatycznego?, Kraków 2022.
Rocławski B., Słuch fonemowy i fonetyczny. Teoria i praktyka, Gdańsk 2005.
Stecka E., Sprawdź jak mówię - karta badania logopedycznego z materiałami pomocniczymi, Warszawa 2014.
Styczek I., Badanie i kształtowanie słuchu fonematycznego. Komentarz i tablice, Warszawa 1982.
Tarkowski Z., Przesiewowy test logopedyczny, Lublin 2002.
Tarkowski Z., Test sprawności językowej, Lublin 2000.
Tarkowski Z., Kwestionariusz niepłynności mówienia i logofobii (diagnoza i terapie kąkania), Lublin 2001.
Walencik-Topiłko A., Przesiewowe badanie mowy. Artykulacja, odbiór i nadawanie mowy, Warszawa 2021.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Małgorzata Kozłowska (ostatnia modyfikacja: 26-04-2023 22:54)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.