SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy badań logopedycznych |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-PEDD-PBL |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Logopedia |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodologią badań jakościowych i ilościowych które znajdują zastosowanie w logopedii, zapoznanie z instrumentami gromadzenia danych i ich analizą,
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metodologii badań społecznych
Podstawy badań logopedycznych
Charakterystyka badań jakościowych
Studium przypadku
Analiza konwersacyjna i analiza dyskursu
Badania etnograficzne, etnografia komunikacji
Fenomenologia w badaniach medycznych
Badanie eksperymentalne z udziałem jednego uczestnika
Badania kwestionariuszowe
Elementy analizy ilościowej
Trafność i rzetelność badań, zagadnienia etyki badań naukowych
Sprawozdanie z badań naukowych
pogadanka, pokaz, prezentacja multimedialna
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład – zaliczenie wystawiane jest na podstawie oceny uzyskanej przez studenta z testu (problematyka testu związana jest z wiedzą i umiejętnościami obejmującymi podstawy badań logopedycznych) Oceny wystawiane będą na podstawie punktów procentowych uzyskanych przez Studenta. Ocena przeliczane jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)
Ćwiczenia zaliczenie wystawiane jest na podstawie średniej ocen uzyskanych przez Studenta z aktywności podczas zajęć, oraz przygotowanego projektu Każdy etap oceniany jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0) Oceny wystawiane będą na podstawie punktów procentowych uzyskanych przez Studenta. Ocena przeliczane jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)
Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie oceny uzyskanej z laboratorium
Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej.
Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, red. S. Milewski, K. Kaczorowska-Bray, Wyd. Harmonia, Gdańsk 2015
Hammersley M., Atkinson P. (przełożył Dymczyk S.). Metody badań terenowych. Wydawnictwo Zysk i S-ka. Poznań 2000.
Urbaniak-Zając D., Piekarski J., (red.). Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Łódź 2001
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 21-04-2023 19:25)