SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Terapia specyficznych zaburzeń rozwoju mowy i języka |
Kod przedmiotu | 05.09.WO-PEDD-TSZR |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Występuje w specjalnościach | Logopedia |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem zajęć jest poszerzenie wiedzy oraz doskonalenie umiejętności słuchaczy w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń artykulacji występujących u pacjentów w różnym wieku.
Podstawowa wiedza z zakresu terapii logopedycznej
Wykład
1. SLI- ujęcie definicyjne
2. SLI - trudności diagnostyczne
3.SLI - rodzaje
4. Metody terapii logopedycznej SLI
Ćwiczenia
Metody aktywizujące, pokaz
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład – zaliczenie wystawiane jest na podstawie oceny uzyskanej przez studenta z testu (problematyka testu związana jest z wiedzą i umiejętnościami obejmującymi specyficzne zaburzenia językowe Oceny wystawiane będą na podstawie punktów procentowych uzyskanych przez Studenta. Ocena przeliczane jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)
Ćwiczenia zaliczenie wystawiane jest na podstawie średniej ocen uzyskanych przez Studenta z aktywności podczas zajęć, oraz przygotowanego analizy przypadków Każdy etap oceniany jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0) Oceny wystawiane będą na podstawie punktów procentowych uzyskanych przez Studenta. Ocena przeliczane jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)
Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie oceny uzyskanej z ćwiczeń i wykładów
Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej.
Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
1)G. Jastrzębowska i O. Pelec-Pękała, Metodyka ogólna diagnozy i terapii logopedycznej [w:] Logopedia – pytania i odpowiedzi pod red. T. Gałkowski i G. Jastrzębowska, Opole 2003, Wydawnictwo UO, t. 2, s. 309..
2) L. Iskra i J. Szuchnik, Diagnoza logopedyczna [w:] Podstawy neurologopedii pod red T. Gałkowski, G. Jastrzębowska i E. Szeląga, Opole 2005, Wydawnictwo UO, s. 271.
3) A. Walencik-Topiłko, Ćwiczenia wstępne w terapii logopedycznej [w:] Podstawy neurologopedii pod red T. Gałkowski, G. Jastrzębowska i E. Szeląga, Opole 2005, Wydawnictwo UO, s. 303-304
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-04-2023 13:49)