uwrażliwienie na trudności dotyczące funkcjonowania osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w sytuacjach związanych z uczeniem się,
zaprezentowanie organizacji kształcenia osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
uwrażliwienie na konieczność doskonalenia rozwoju zawodowego pod kątem pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wymagania wstępne
Student posiada wiedzę z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej oraz dydaktyki ogólnej, zdobytą w trakcie studiów licencjackich oraz magisterskich, jak też w trakcie aktywności profesjonalnej w zawodzie nauczycielskim oraz na przedmiocie Psychopedagogiczne podstawy rehabilitacji osób z niepełnosprawnością.
Zakres tematyczny
Tematyka wykładów:
Dydaktyka specjalna jako dział pedagogiki specjalnej; dydaktyka specjalna a dydaktyka ogólna.
Formy kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w Polsce (specjalne, integracyjne, inkluzyjne).
Zasady dydaktyki specjalnej.
Specjalne potrzeby edukacyjne; uwarunkowania procesu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Efektywność kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w Polsce.
Kompetencje profesjonalne nauczyciela sprzyjające edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Tematyka ćwiczeń:
Cele kształcenia specjalnego w kontekście podstawy programowej.
Ortodydaktyka: zasady, treści, metody, formy, środki w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - zgodnie z zasadą indywidualizacji.
Ocenianie uczniów z niepełnosprawnością.
Aranżacja przestrzeni edukacyjnej.
Modele kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w świecie.
Tworzenie konspektów zajęć edukacyjnych dla osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.