SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z niepełnosprawnością słuchową |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSEW-MKNS |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna - edukacja włączająca |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Dostarczenie studentom wiedzy na temat kształcenia dzieci/uczniów głuchych oraz niedosłyszących w systemie inkluzyjnym. Ukazanie studentom konieczności indywidualnego podejścia do dzieci/uczniów z niepełnosprawnością słuchową, a także zapewnienia im wsparcia w zakresie społecznego funkcjonowania w grupie.
Usystematyzowana podstawowa wiedza z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych w zakresie niepełnosprawności słuchowej.
Ćwiczenia:
1) Podstawowe kierunki i metody pracy z osobami z uszkodzonym narządem słuchu. 2) Możliwości i ograniczenia dotyczące realizacji podstawy programowej przez dzieci/uczniów głuchych i niedosłyszących. 4) Indywidualizacja – konieczność dostosowania treści, metod, środków, organizacji nauczania do możliwości indywidualnych dzieci/uczniów z niepełnosprawnością słuchową. 4) Planowanie zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem idei projektowania uniwersalnego i zasady indywidualizacji. 5) Ocenianie osiągnięć dydaktycznych i społecznych uczniów z niepełnosprawnością słuchową. 6) Integracja społeczna dzieci/uczniów z niepełnosprawnością słuchową z rówieśnikami w grupie - możliwości wsparcia. 7) Współpraca z rodzicami dziecka z niepełnosprawnością słuchową.
Ćwiczenia:
Praca z książką, pokaz z instruktażem, warsztat nabywania wybranych umiejętności, film dydaktyczny.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia:
Ocena za konspekt.
Ocenę końcową stanowi ocena za konspekt zajęć edukacyjnych.
Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-04-2023 12:12)