SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Charakterystyka zaburzeń ze spektrum autyzmu - diagnoza różnicowa |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-ETA-SADR |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna - edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Wykład | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Egzamin |
Celem przedmiotu jest:
Podstawy diagnostyki i pedagogiki specjalnej.
Problematyka wykładu:
Problematyka ćwiczeń:
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady: Egzamin z problematyki wykładów (90% poprawnych odpowiedzi – ocena bdb, 75% - db, 60% - dst).
Ćwiczenia: Średnia arytmetyczna ocen z:
Ocena końcowa: Oceną końcową z przedmiotu jest średnia arytmetyczna ocen z wykładów i ćwiczeń.
Frekwencja: Dozwolona jest jedna nieobecność na zajęciach bez konieczności jej zaliczania. Każdą kolejną nieobecność student zobowiązany jest zaliczyć na konsultacjach. Studenci, którzy mają przyznany IOS (udział w zajęciach 50%-60%, wywiązanie się z ustalonych indywidualnie warunków zaliczenia).
1.Frith, U., Autyzm. Wyjaśnienie tajemnicy. Gdańsk 2006.
2.Pisula, E., Autyzm. Od badań mózgu do praktyki psychologicznej. Gdańsk 2012.
3. First M.B., DSM-5, Diagnostyka różnicowa, Wrocław 2016.
4. Dzieci z zaburzeniami łączonymi. Trudne ścieżki rozwoju, red. B. Winczura, Kraków 2012.
5. Pisula E., Autyzm. Przyczyny, symptomy, terapia, Gdańsk 2010.
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Fetzki (ostatnia modyfikacja: 15-05-2023 16:53)