SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy terapii behawioralnej osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-ETA-TBA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna - edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 15 (w tym jako e-learning) |
1 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Wykład | - | - | 5 (w tym jako e-learning) |
0,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest:
Student posiada podstawową wiedza na temat spektrum zaburzeń autystycznych.
Problematyka wykładu:
Problematyka ćwiczeń:
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady: Kolokwium z problematyki wykładów (90% poprawnych odpowiedzi – ocena bdb, 75% - db, 60% - dst).
Ćwiczenia: Średnia arytmetyczna ocen z:
Ocena końcowa: Oceną końcową z przedmiotu jest średnia arytmetyczna ocen z wykładów i ćwiczeń.
Frekwencja: Dozwolona jest jedna nieobecność na zajęciach bez konieczności jej zaliczania. Każdą kolejną nieobecność student zobowiązany jest zaliczyć na konsultacjach. Studenci, którzy mają przyznany IOS (udział w zajęciach 50%-60%, wywiązanie się z ustalonych indywidualnie warunków zaliczenia).
1. Ayllon T., Jak stosować gospodarkę żetonową i system punktowy, Gdańsk 2000.
2. Hall R. V., Hall M. L., Jak stosować wzmocnienia, Gdańsk 2000.
3. Striefel S., Jak uczyć poprzez modelowanie i imitację, Gdańsk 2000.
4. Hall R. V., Hall M. L., Jak stosować systematyczną uwagę i aprobatę, Gdańsk 2000.
Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-04-2023 13:14)