SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praca z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu przejawiającymi zachowania trudne |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-ETA-PZTA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna - edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Wykład | - | - | 5 (w tym jako e-learning) |
0,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest:
Podstawowa wiedza na temat zaburzeń zachowania, spektrum zaburzeń autystycznych i terapii behawioralnej.
Problematyka wykładu:
Zaburzenia zachowania w aspekcie bio-psycho-społecznym.
Objawy zaburzeń zachowania (typologie i klasyfikacje).
Planowanie procesu socjoterapeutycznego dotyczącego zaburzeń zachowania w tym osób w spectrum autyzmu.
Problematyka ćwiczeń:
Trudne zachowania i ich przyczyny.
Współpraca z rodzicem i zespołem w pracy nad trudnymi zachowaniami.
Budowanie strategii radzenia sobie z trudnymi zachowaniami ucznia.
Diagnoza zaburzeń zachowania - rola socjoterapii i korekcja zaburzeń zachowania.
Specyficzne trudności uczestników zajęć socjoterapeutycznych (np. spectrum autyzmu, ADHD).
Wykład: wykład problemowy, wykład z prezentacją multimedialną
Ćwiczenia: gry symulacyjne, analiza przypadku, rozwiązywanie zadań
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie wykładów: wykonanie pracy zaliczeniowej (przygotowanie projektu)
Zaliczenie z ćwiczeń: praca pisemna/przygotowanie projektu (opracowanie działań reaktywnych i proaktywnych w pracy z osobą ze spektrum autyzmu - studium przypadku)
Sivadon P.D., Techniques of Sociotherapy, 2016, pdf.
Striefel S., Jak uczyć poprzez modelowanie i imitację, Gdańsk 2000.
Zmodyfikowane przez dr Lidia Wawryk (ostatnia modyfikacja: 27-04-2023 16:52)