SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Composing and Arrangement |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-D-ComAndArran-S22 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | WA - oferta ERASMUS / sztuki muzyczne |
Profil | - |
Rodzaj studiów | Program Erasmus drugiego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
The subject is intended for students having natural creative predispositions, music imagination and feeling the need to express themselves as composers.
[1] Reinforcing the basis knowledge in order to prepare the student for a more ambitious and advanced creative activity.
[2] Practical introduction in the problems of composition techniques, learning the techniques and the possibilities of music notation.
[3] Development of music imagination.
[4] Development of the practical use of composition techniques in the student’s creation process.
[5] Development of a critical attitude to the artistic activities of the student.
Semester 1:
Variation techniques - the ability of transforming and development of a music idea.
Variation techniques in instrumental and vocal music - creating of a variation set.
Semester 2:
Vocal forms - the selection of a text, analysis of the semantics, form and expression. The form of a through-composed and variation song.
Analysis of selected music works, presentation and correction of the works prepared by the student, discussion.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
B. Schaeffer: Wstęp do kompozycji, PWM Kraków, 1976
J. Pawłowski: Podstawy instrumentacji, PWM Kraków, 1980; tom 1-2;
M. Drobner: Instrumentoznawstwo i akustyka, PWN Kraków,1973;
S .Moniuszko: Pieśni wybrane na chór 3-gł.i fortepian, PWM Kraków,1982.
S. Adler: The Study of Orchestration, W.W. Norton and Company, New York, 1989 H. Mancini: Sounds & Scores; Northridge Music, USA, 1973
W. Olszewski, Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej, PWM, Kraków, 2010
K. Wiatr, Propedeutyka aranżacji muzyki rozrywkowej, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, 2009
Zmodyfikowane przez mgr Wojciech Pruszyński (ostatnia modyfikacja: 27-04-2023 11:56)