Celem przedmiotu jest zwiększenie kompetencji studentów w zakresie komunikacji międzykulturowej. Szczególne znaczenie ma w tym kontekście analiza rzeczywistości społecznej pod względem poziomu odzwierciedlenia różnic i podobieństw między poszczególnymi kulturami oraz uwrażliwienie studentów na ich wzajemne przenikanie się.
Wymagania wstępne
Brak
Zakres tematyczny
Wykłady
Rodzaje komunikacji: komunikacji poprzezkulturowej, pomiędzykulturowej, międzynarodowej i globalnej.
Słownik etnologiczny, red. Z. Staszczak, Warszawa-Poznań 1987.
Literatura uzupełniająca
Krzysztofek K., Komunikowanie międzynarodowe, Warszawa 1983.
Hall E., Ukryty wymiar, Warszawa 2003.
Pokrzyńska M., Kultura regionalna w Polsce zachodniej - kontynuacja i kreacja (wstępny zarys problemu na przykładzie Ziemi Lubuskiej) w: Folklor, folkloryzm, folk red. Kowalik M, Matławski B., Szczecin, 2016.
Pokrzyńska M., Bukowińczycy w Polsce: socjologiczne studium rozwoju wspólnoty regionalnej , Zielona Góra, 2010.
Pokrzyńska M., Ciągłość, innowacja, rewitalizacja? Dziedzictwo kulturowe a poszukiwanie wspólnoty w regionie postmigracyjnym, 2019, Europa Orientalis. Studia z Dziejów Europy Wschodniej i Państw Bałtyckich, Vol. 10, 151--178.
Szopski M., Komunikowanie międzykulturowe, Warszawa 2005.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Magdalena Pokrzyńska (ostatnia modyfikacja: 26-04-2023 21:24)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.