SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy UX |
Kod przedmiotu | 14.2--SocD-PUX-S22 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Egzamin |
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studenta w tematykę User Experience i określenie miejsca doświadczeń użytkownika w procesie tworzenia produktu cyfrowego. Dodatkowo student powinien poznać różne składowe elementy, które składają się na końcowe doświadczenia użytkownika oraz znać podstawowe narzędzia stosowane w UX.
Wykład
Ćwiczenia
Wykład, prezentacje case study, praca z tekstem, praca z komputerem, dyskusja, e-learning, blended learning
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład:
Kolokwium: W formie testowej
Zasady uzyskania pozytywnej oceny z kolokwium: Uzyskanie oceny pozytywnej jest możliwe po uzyskaniu min. 50% punktów.
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń: ocena z wykładu jest oceną z kolokwium.
Ćwiczenia:
Projekt badawczy: Przygotowanie projektu badania UX dla wybranego produktu/usługi
Zasady uzyskania pozytywnej oceny z projektu badawczego: projekt zawierać ma opis wszystkich kroków badawczych od uzasadnienia konieczności jego realizacji, wskazanie problematyki, dopasowania kryteriów badawczych i odpowiednich metod badawczych. Projekt przedstawiany jest w formie prezentacji. W szczególnych przypadkach projekt kończy się przygotowaniem raportu z pilotażu. Uzyskanie oceny pozytywnej jest możliwe po uzyskaniu min. 50% punktów za każdy oceniany element projektu.
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń: ocena z ćwiczeń jest oceną z projektu badawczego.
Zasady uzyskania oceny końcowej: ocena końcowa jest średnią ocen z ćwiczeń i wykładu.
B. Rogoś-Turek, I. Mościchowska (2015), Badania jako podstawa projektowania user experience, PWN
B. Nunnally, D. Farkas (2018), Badanie UX. Praktyczne techniki projektowania bezkonkurencyjnych produktów, Helion
webwave, Dobre praktyki w UX & UI, ebook: Ebook - Dobre praktyki UX UI (webwavecms.com)
Zmodyfikowane przez dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 07-04-2023 19:37)