SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Design Thinking - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Design Thinking
Kod przedmiotu 14.2-WP-SocD-DT-S22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Dorota Bazuń
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodą pracy kreatywnej nazywaną design thinking – projektowanie kreatywne. 

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

ćwiczenia będą polegały na praktycznym wprowadzeniu w metodę "design thinking" zawierającym następujące elementy:

  1. Co to jest design thinking?
  2. Zespół osób pracujących metodą design thinking?
  3. Możliwości i ograniczenia metody design thinking.
  4. Rola lidera w facylitacji przebiegu design thinking.
  5. Etapy design thinking i ich specyfika.
  6. Czas i miejsce realizacji działań w oparciu o design thinking.
  7. Praca metodą design thinking przy realizacji prostych zadań.

Metody kształcenia

Mini wykład, dyskusja, wykorzystanie prezentacji multimedialnych i materiałów filmowych, Zajęcia warsztatowe, e-learning, blended learning 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Przygotowanie projektu (w zespołach lub indywidualnie), którego część została wypracowana podczas zajęć, część będzie przygotowana w ramach samodzielnej pracy studentów. Oceniane będą następujące elementy: zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu, odpowiednio przygotowana prezentacja projektu.

Ocena z ćwiczeń jest oceną z projektu.

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

  1. Michalska-Dominiak Beata , Grocholiński Piotr, 2019, Poradnik design thinking, czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie, Wyd. Onepress.
  2. Tomasz Krzemiński, Wykorzystaj siłę design thinking. Wyd. Onepress.
  3. Agnieszka Kaim, 2019, Design thinking w kulturze. Myślenie projektowe krok po kroku, https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi-0KWnqfrzAhWF-yoKHeThB5EQFnoECAIQAQ&url=http://sieckultury.pl/wp-content/uploads/2020/02/Design_Thinking_w_kulturze_ebook.pdf&usg=AOvVaw1M4Cv-LhN-hPYQhfupYYbu
  4. Ewa Sońta-Drączkowska, Design thinking w zarządzaniu projektami – ocena możliwości zastosowania, https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjqwvX6sfrzAhWKvIsKHa6lCSMQFnoECAQQAQ&url=https://www.researchgate.net/publication/343344373_Design_thinking_w_zarzadzaniu_projektami_-_ocena_mozliwosci_zastosowania_Design_thinking_in_project_management_-_assessment_of_applicability&usg=AOvVaw3Le7CNzEgBXF2X5188U-mK
  5. Joanna Helman, Maria Rosienkiewicz, Design thinking jako koncepcja pobudzania innowacji, https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjuxI3jsvrzAhXMwosKHQKMDSIQFnoECAMQAQ&url=http://www.ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2016/T1/t1_0062.pdf&usg=AOvVaw2qw-mBAI7WPTYI6z0_72dw
  6. Eli Vulery, 2019, Design Thinking Handbook, https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi0wO-hsvrzAhWo_CoKHdnlBaYQFnoECAQQAQ&url=https://s3.amazonaws.com/designco-web-assets/uploads/2019/05/InVision_DesignThinkingHandbook.pdf&usg=AOvVaw1T3co-v237p5TYKJEGrF2V
  7. Moritz Gekeler, 2019, A practical guide to design thinking https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjytfmBqPrzAhUmposKHcGDBl8QFnoECAcQAQ&url=http://library.fes.de/pdf-files/bueros/indien/15404-20190508.pdf&usg=AOvVaw0N9G_8P7JRqhj-zJy-Y0-Y
  8. Andrew Pressman, 2019, Design Thinking. The Guide to Creative Problem Solving for Everyone, https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwij0ePwqPrzAhWEyYsKHUsWAjMQFnoECBMQAQ&url=http://repository.umsu.ac.id/bitstream/123456789/14793/1/Design Thinking A Guide to Creative Problem Solving for Everyone.pdf&usg=AOvVaw3ElZfpZ0y47v-ZpSc4_JBN
  9. Dawid Amrose, Paul Harris, 2010, Design Thinking. The act or practice of using your mind to consider design, https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwin0dXnqfrzAhWCuosKHa7PAIAQFnoECAQQAQ&url=https://asimetrica.org/wp-content/uploads/2014/06/design-thinking.pdf&usg=AOvVaw00zNrlbMfWQr-0Y4DtvTq6
  10. Paul Hobcraft, Improving Potential for Innovation through Design Thinking,https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwj1lbOjqvrzAhVtpYsKHWtvDvIQFnoECAYQAQ&url=https://www.hypeinnovation.com/hubfs/content/reports/design-thinking-improving-potential-innovation.pdf&usg=AOvVaw0E8cYPI4dziZ005z9iJ4XM

Literatura uzupełniająca

  1. Maurício Vianna, Ysmar Vianna, Isabel K. Adler, Brenda Lucena, Beatriz Russo, 2011, Design Thinking. Business Innovation, MJV Press.
  2. Good practice in teaching and learning using Design Thinking methodology - a handbook, https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi1k9zHsfrzAhXxo4sKHTo4B0oQFnoECAwQAQ&url=http://diamondt.p.lodz.pl/wp-content/uploads/2017/12/handbook-diamondt.pdf&usg=AOvVaw3Lk-x6GF2Mgtazws_MICQO

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Dorota Bazuń (ostatnia modyfikacja: 07-04-2023 14:36)