SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Human-Computer Interaction - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Human-Computer Interaction
Kod przedmiotu 14.2-WP-SocD-H-CI-S22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Justyna Nyćkowiak
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi koncepcjami interakcji człowiek-komputer i myślenia projektowego skoncentrowanego na użytkowniku.

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza z zakresu technologii informacyjnych.

Zakres tematyczny

  1. Wprowadzenie do interakcji człowiek-komputer
  2. Projektowanie interakcji
  3. Wprowadzenie do interaktywnego projektowania systemu
  4. Skuteczne produkty interaktywne
  5. Gromadzenie danych i analiza wymagań ze szczególnym uwzględnieniem aspektów HCI
  6. Testowanie użyteczności i ocena analityczna

Metody kształcenia

Dyskusje, analiza przypadków, projekt, praca z tekstem źródłowym, praca z danymi

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zadania

Zadania: realizowane w trakcie zajęć; zadania polegają na sformułowaniu krótkich wypowiedzi pisemnych (np. porównanie, streszczenie, analiza przypadku) na zadany temat.

Zasady uzyskania pozytywnej oceny za zadania: zgodność z tematem, odpowiednia struktura, poprawność językowa.

Ocena z ćwiczeń jest średnią arytmetyczną ocen za zadania realizowane w trakcie zajęć.

Zasady uzyskania oceny końcowej

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

  1. Lazar, J., Feng, J. H., & Hochheiser, H. (2017). Research methods in human-computer interaction. Morgan Kaufmann.
  2. Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. D., & Beale, R. (2003). Human-computer interaction. Pearson Education.
  3. Green, W., Dunn, G., & Hoonhout, J. (2009). Social Interaction Experiences in Reality-Based Interaction. Challenges in the Evaluation of Usability and User Experience in Reality Based Interaction, 11.

Literatura uzupełniająca

  1. Christou, G., Ritter, F. E., & Jacob, R. J. (2009). Knowledge-based usability evaluation for reality-based interaction. In Challenges in the evaluation of usability and user experience in reality-based interaction (workshop proceedings). At CHI 2009 Conference on Human Factors in Computing Systems, Boston, MA (pp. 36-39).
  2. Heldal, I., & Spante, M. (2009). Assessing collaboration in virtual environments. Challenges in the Evaluation of Usability and User Experience in Reality Based Interaction, 32.
  3. Leanne, M., & Robert, J. (2009). Using brain measurement to evaluate reality based interactions. Challenges in the Evaluation of Usability and User Experience in Reality Based Interaction, 5, 19-20.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Justyna Nyćkowiak (ostatnia modyfikacja: 24-04-2023 08:49)