Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi koncepcjami interakcji człowiek-komputer i myślenia projektowego skoncentrowanego na użytkowniku.
Wymagania wstępne
Podstawowa wiedza z zakresu technologii informacyjnych.
Zakres tematyczny
Wprowadzenie do interakcji człowiek-komputer
Projektowanie interakcji
Wprowadzenie do interaktywnego projektowania systemu
Skuteczne produkty interaktywne
Gromadzenie danych i analiza wymagań ze szczególnym uwzględnieniem aspektów HCI
Testowanie użyteczności i ocena analityczna
Metody kształcenia
Dyskusje, analiza przypadków, projekt, praca z tekstem źródłowym, praca z danymi
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Zadania
Zadania: realizowane w trakcie zajęć; zadania polegają na sformułowaniu krótkich wypowiedzi pisemnych (np. porównanie, streszczenie, analiza przypadku) na zadany temat.
Zasady uzyskania pozytywnej oceny za zadania: zgodność z tematem, odpowiednia struktura, poprawność językowa.
Ocena z ćwiczeń jest średnią arytmetyczną ocen za zadania realizowane w trakcie zajęć.
Zasady uzyskania oceny końcowej
Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Literatura podstawowa
Lazar, J., Feng, J. H., & Hochheiser, H. (2017). Research methods in human-computer interaction. Morgan Kaufmann.
Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. D., & Beale, R. (2003). Human-computer interaction. Pearson Education.
Green, W., Dunn, G., & Hoonhout, J. (2009). Social Interaction Experiences in Reality-Based Interaction. Challenges in the Evaluation of Usability and User Experience in Reality Based Interaction, 11.
Literatura uzupełniająca
Christou, G., Ritter, F. E., & Jacob, R. J. (2009). Knowledge-based usability evaluation for reality-based interaction. In Challenges in the evaluation of usability and user experience in reality-based interaction (workshop proceedings). At CHI 2009 Conference on Human Factors in Computing Systems, Boston, MA (pp. 36-39).
Heldal, I., & Spante, M. (2009). Assessing collaboration in virtual environments. Challenges in the Evaluation of Usability and User Experience in Reality Based Interaction, 32.
Leanne, M., & Robert, J. (2009). Using brain measurement to evaluate reality based interactions. Challenges in the Evaluation of Usability and User Experience in Reality Based Interaction, 5, 19-20.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Justyna Nyćkowiak (ostatnia modyfikacja: 24-04-2023 08:49)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.