SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Physical Education II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Physical Education II
Kod przedmiotu 06.9-WM-MaPE-P-PhyEduc_II-23
Wydział Wydział Mechaniczny
Kierunek Management and Production Engineering
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 0
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Tomasz Grzybowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Development of interests related to sports and recreation movement. Development of skills to meet the needs associated with the movement, physical fitness, and care for their own health.

Wymagania wstępne

The student has a general knowledge of the functioning of the human body.

Zakres tematyczny

Health education through physical education and sport. General characteristics and basic rules of selected sport disciplines. Practical skills in selected sports (Catalogue of sports disciplines at SWFiS UZ).

Metody kształcenia

Lectures, practical exercises, group activities.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The base of credit is:

  1. active and systematic presence in classes (one absence from classes per semester is allowed);
    • student has the opportunity to make up for the absence within two weeks of its occurrence, participating in classes of any group after obtaining the consent of the teacher (only one class can be participated in one class per day (90 min.)
    • making up classes is not possible in the last two weeks of the semester
  2. assessment of physical fitness and motor skills using standardized tests determining the level of motor development and technical skills (standard level of physical fitness) or evaluation of the student's knowledge of diagnostic methods for health and physical fitness and the ability to use exercise to improve movement dysfunction, physiological and morphological with the individual (depending on the type of disability) indicators of the body's functions (low level of physical fitness)

Literatura podstawowa

  1. Farelli A.D.: Sport Participation: Health Benefits, Injuries and Psychological Effects, New York, Nova Science Publishers, Inc. 2011
  2. Pourcelot C.: 100 % Cross-Trening. Guide des mouvements, planification, methodologie. Amphora 2013
  3. Schulkin J.: Sport: A Biological, Philosophical, and Cultural Perspective. New York, Columbia University Press 2016

Literatura uzupełniająca

  1. Magazines and e-books available at the University Library, digital databases - medical sciences and health sciences http://www.bu.uz.zgora.pl/
  2. Teaching materials on the website SWFiS UZ http://ksztalcenie.uz.zgora.pl/html/swfs.php

Uwagi

Detailed information on the thematic scope, learning outcomes, verification methods and conditions for passing in individual sports disciplines are included in the "Catalogue of sports disciplines at SWFiS UZ".


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Grzybowski (ostatnia modyfikacja: 21-04-2023 23:06)