SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Methods and Tools for Innovation in Enterprises - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Methods and Tools for Innovation in Enterprises
Kod przedmiotu 06.9-WM-MaPE-PaSM-P-MaTIE- 23
Wydział Wydział Mechaniczny
Kierunek Management and Production Engineering
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 7
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Występuje w specjalnościach Production and Service Management
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr hab. inż. Michał Sąsiadek, prof. UZ
  • mgr Karol Dąbrowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Projekt 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Acquisition of skills and competencies in the management of projects in particular innovative projects.  Acquisition of knowledge about the nature, role and place of innovation in business development processes. To understand the economic content of innovation and incentive programs for creativity growth. To learn about national and European pro-innovation infrastructure, programs and strategies.

Wymagania wstępne

Fundamentals of Economics, Fundamentals of Marketing

Zakres tematyczny

Lecture

W1. Project management in general. Project schedule and budget. Management of the project team. Directions of development of the concept of project management and management by projects. Innovations.

W2. Economic content of innovation. Innovation, creativity and competitiveness.

W3. Innovation processes in enterprises. Man and organization in the innovation process - management culture, virtual organizations.

W4. Policy and strategy of enterprise development management in products and services, processes, infrastructure, environment, etc.

W5. The role of information technology in innovation. Creation and financing of innovation projects.

W6. Regional innovation strategies. Activities of regional institutions in stimulating innovation processes. EU programs for innovation.

W7. Innovation strategies of Polish enterprises - analysis based on case studies.

Project

Regional innovation strategies. Activities of regional institutions in stimulating innovation processes. EU programs for innovation. Innovation strategies of Polish enterprises - analysis based on case studies.

Metody kształcenia

Conventional lecture.

Project - individual and group work of students using literature and lecture notes.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Lecture

Assessment given on the basis of a written colloquium including verification of knowledge of basic issues.

Project

Evaluation determined on the basis of the component assessing the skills related to the implementation of the project tasks and the preparation of the report, and the component for the student's "defense" of the report.

Final grade

The arithmetic average of grades from each form of classes.

Literatura podstawowa

1. E. Pastor, G. K. Vanpatter, Innovation Methods Mapping: De-mystifying 80+ Years of Innovation Process Design, Createspace Independent Publishing Platform, 2016. 

2. J. Tidd, J. Bessant, Strategic Innovation Management, Wiley, 2014. 

3. M. Tynnhammar, New Waves in Innovation Management Research (ISPIM Insights), Vernon Art and Science, 2018.

Literatura uzupełniająca

1. https://www.oecd.org/

2. G. Sattel, Mapping Innovation: A Playbook for Navigating a Disruptive Age, McGraw - Hill Education - Europe, 2017.

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Karol Dąbrowski (ostatnia modyfikacja: 30-04-2023 15:49)