SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

New technologies as tools of social change - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu New technologies as tools of social change
Kod przedmiotu 05.5-WP-SocP-NtaToSC-23
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek WNS - oferta ERASMUS / Socjologia
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Characteristics of the participation of modern technologies in modern societies, which leads to

significant changes in the space of both communication and consumption. Characteristics of changes in existing practices through the introduction of instruments capable of interacting with humans and the increasingly easier use of modern ones

devices. Students learn about the possibilities that come from the use of modern technologies in various aspects of social life, but also their limitation

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

  1. Information society in times of digital revolution
  2. Technology as a tool for strengthening social ties
  3. Network generation, e-generation, Generation Y, SMS generation
  4. Socializing technology on the verge of the fourth industrial revolution
  5. New technologies in education
  6. Digital exclusion
  7. New technologies in culture
  8. E-health and its social dimension
  9. Internet of Things
  10. Smart cities
  11. Modern technologies in an aging society

Metody kształcenia

Class discussion. Small groups discussion. Multimedia learning process – using Power Point presentations, use of filmstrips, recordings etc. Open textbook study. Problem solving or case studies. Individual student work (e.g. reading and analysis) according to the teacher's instructions.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Student presented her/his project.

Literatura podstawowa

  • Mark Knell, The digital revolution and digitalized network society, Review of Evolutionary Political Economy volume 2, pages9–25 (2021);
  • Bresnahan TF, Trajtenberg M (1995) General purpose technologies ‘Engines of growth’? Journal Economy 65(1):83–108
  • Hudson J (2019) The robot revolution: understanding the social and economic impacts. Edward Elgar, Cheltenham
  • Giddens, A. (2013). Globalization and Social Change. In W. Philip (Ed.). Sociology(7th ed., pp. 108-151). Cambridge: Polity Press.

And materials from teacher.

Literatura uzupełniająca

-

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Magdalena Pokrzyńska (ostatnia modyfikacja: 19-04-2023 14:41)