SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Work and communication in a virtual team - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Work and communication in a virtual team
Kod przedmiotu 05.5-WP-SocP-WaC-23
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek WNS - oferta ERASMUS / Socjologia
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus drugiego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Justyna Nyćkowiak
  • dr Tomasz Kołodziej
  • dr Dorota Bazuń
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to familiarize students with the specifics of virtual teams due to the competences of their members, work efficiency, diversity management and the course of communication processes. Students will also gain basic information on the role and threats resulting from the spread of virtual teams.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

  1. Specifics and directions of development of virtual teams
  2. Virtual team member competencies
  3. The problem of trust and identification in virtual teams
  4. Communication process in a virtual team - meaning and principles
  5. Managing diversity and knowledge in virtual teams
  6. Stages and effectiveness of work of virtual teams
  7. Benefits and threats resulting from the functioning of virtual teams
  8. Information security in the work of virtual teams

Metody kształcenia

Work with text, group work, discussion, workshop method, gamification methods. Individual student work (e.g. reading and analysis) according to the teacher's instructions.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The grade is the average of the grades obtained for completing the tasks during the classes.

Literatura podstawowa

  • Dulebohn J. H., Hoch J. E., Virtual teams in organizations, 2017.
  • Kimble C., Building effective virtual teams: How to overcome the problems of trust and identity in virtual teams, Global Business and Organizational Excellence, 30(2) 2011, 6-15.
  • Nydegger R., Nydegger L., Challenges in managing virtual teams, Journal of Business & Economics Research (JBER), 8(3) 2010.
  • Serrat O., Managing virtual teams. In Knowledge Solutions (pp. 619-625), Springer, Singapore 2017.

Literatura uzupełniająca

-

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Magdalena Pokrzyńska (ostatnia modyfikacja: 19-04-2023 15:44)