SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Planning of the Cultural Animation Project - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Planning of the Cultural Animation Project
Kod przedmiotu 03.9-WP-PED-PrAn
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek WNS - oferta ERASMUS / Pedagogika
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Preparing the students for the planning of cultural animation projects.

Wymagania wstępne

None

Zakres tematyczny

The idea of cultural animation; The specificity of o cultural animators work; Examples of cultural animation projects; Participation – the main principle of cultural animation project; Planning of a project: problem/needs analysis, participants group, goals and objectives, results and products; tasks, place, time (schedule), animators team, resources.

 

Metody kształcenia

Case study, working in groups, discussion, presentation. Individual student work (e.g. reading and analysis) according to the teacher's instructions.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Student should solve properly all exercises to the project planning; he/she has to prepare a presentation about an exemplary cultural animation project and create a coherent plan of a cultural animation project. The final grade is calculated using the arithmetic mean of grades of the particular tasks.

Literatura podstawowa

Dworakowska Z. et al. (2008), Animacja kultury. Teraz! / Culture animation. NOW!, Warszawa.

Dziełak K. et al., (2012), Education + Culture Animation, Warszawa .

Shier, H. (2014), Pathways to participation revisited: Nicaragua Perspective. Dialogue and Debate, 2, 14-19. https://www.researchgate.net/publication/269107939

Literatura uzupełniająca

Parczewska M., Byszewski J. (2005), Dom, moje centrum świata. Relacja z relacji / Home, My Centre of the World. Relations and Relationships, Warszawa.

 

Uwagi

*The subject can be run every semester, in case there is not enough persons to make a group there will be individual class run during instructor hours.


Zmodyfikowane przez dr Andrzej Zygadło (ostatnia modyfikacja: 21-04-2023 18:36)