SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Possible Directions of Adult Development |
Kod przedmiotu | 0313-WP-PED-PDAD |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | WNS - oferta ERASMUS / Pedagogika |
Profil | - |
Rodzaj studiów | Program Erasmus pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Discussing psychological theories, problems and dilemmas of adult development.
Basic course of psychology. Lectures are designed for students who are interested in psychological and philosophical aspects of adult development as well as possible directions of their own development.
Psychological aspects of good and evil in human being (examples of well-known psychological experiments and artistic performances), dilemmas of moral development, mechanisms of disengaging one’s conscience, creation of narrative identity (Dan McAdam’s theory), theories of mature personality, ways of seeking personal maturity on the basis of humanistic theories, psychological games in human relationships, mid-life crisis and its consequences.
Discussion, explanation, literature study, case studies, educational films. Individual student work (e.g. reading and analysis) according to the teacher's instructions.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Participation in discussion, short oral presentation once a semester or writing essay discussed in class.
1. Adler J.M., Wagner J.W., McAdams D.P., Personality and the coherence of psychotherapy narratives, “Journal of Research and Personality”, 41 (2007), p.1179-1198.
2. Meyer R., Case studies in abnormal behavior, Allyn & Bacon, Inc., 2005.
3. Piechowski M.M. , Rethinking Dabrowski’s Theory: I. The Case Against Primary Integration, “Roeper Review”, 36 (2014), p.11-17.
4. Schneider K.J., Bugental, J. F., Pierson J.F. (eds.), Handbook of humanistic psychology: leading edges in theory, research and practice. Thousand Oaks : Sage Publications, 2001.
Rydz E., Musiał D. (eds.), Psychology of human development - selected issues. Vol. 1. Lublin : Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, 2010.
Some recommended articles will be available at e-learning platform.
The subject can be run every semester, in case there is not enough persons to make a group there will be individual class run during instructor hours.
Zmodyfikowane przez dr Andrzej Zygadło (ostatnia modyfikacja: 21-04-2023 22:04)