SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Electives - Female discourse in Afro-American literature - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Electives - Female discourse in Afro-American literature
Kod przedmiotu 09.2--FAD-FDAAL-S23
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek WH - oferta ERASMUS / Filologia angielska
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus drugiego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Agnieszka Mobley
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Discussion of a female discourse in contemporary African-American literature.
 

Wymagania wstępne

None.

Zakres tematyczny

  1. Critical race theory
  2. Race and American literary canon
  3. Feminism and the experience of black American women
  4. Black American women’s literary theory
  5. Black aesthetics
  6. Literary portrayal of slavery
  7. Literary images of black female experience
  8. Intra-racial conflicts
  9. Literary trope of a black veteran
  10. Life-writing: autobiography, biography, memoir.

Metody kształcenia

Seminar lecture, text analysis, discussion.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Graded credit for a project on the legacy of a selected writer and for a term paper analyzing a selected work representing life writing.

Literatura podstawowa

1.     Angelou, M. 1971. I Know Why the Caged Bird Sings. New York: Bentham Books.

2.     Angelou, M. Selected Poems. – provided by the teacher

3.     Davis, A. Y. 1983. Women, Race, and Class. New York: Vintage. – provided by the teacher

4.     Hooks, B. 1992. Black Looks: Race and Representation. Boston, MA: South End Press. – provided by the teacher

5.     Marshall, P. 2010. Triangular Road: A Memoir. Basic Civitas Books, 2010. – provided by the teacher

6.     Morrison, T. 1997. Beloved. London: Vintage.

7.     Morrison, T. 2015. God Help the Child. New York: Alfred A. Knopf. – provided by the teacher

8.     Morrison, T. 2012. Home. New York: Alfred A. Knopf. . – provided by the teacher

9.     Mullen, H. Selected Poems. – provided by the teacher

10.  Naylor, G. 1992. Bailey’s Cafe. New York: Vintage. – provided by the teacher

11.  Walker, A. 1998. By the Light of My Father’s Smile. New York: Random House. – provided by the teacher

12.  Walker, A. 1988. The Color Purple. New York. HBJ.

Literatura uzupełniająca

1.     Bell B. 2004. The Contemporary African American Novel: Its Folk Roots and Modern Literary Branches. Amherst and Boston: University of Massachusetts Press. – provided by the teacher

2.     Morrison, T. 2008. “The Site of Memory.” In What Moves at the Margin: Selected Nonfiction. Ed. Carolyn C. Denard, 65-82. Jackson: UP of Mississippi. – provided by the teacher

3.     Walker, A. 1983. In Search of Our Mothers’ Gardens: A Womanist Prose by Alice Walker. SanDiego, New York, London: Harvest/HBJ. – provided by the teacher

Uwagi

None


Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Mobley (ostatnia modyfikacja: 26-04-2023 19:11)