SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

E-logistyka - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu E-logistyka
Kod przedmiotu 11.9-WZ-LogD-E-L
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Logistyka
Profil praktyczny
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr letni 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Arkadiusz Zagajewski
  • mgr Tomasz Łagutko
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

  1. Zrozumienie roli i znaczenia technologii informacyjno-komunikacyjnych w dziedzinie logistyki, w szczególności w obszarze e-logistyki

  2. Umiejętność analizy i oceny systemów informatycznych w e-logistyce

  3. Praktyczne umiejętności korzystania z oprogramowania wspomagającego zarządzanie e-logistyką

  4. Rozumienie związku między e-logistyką a efektywnością operacyjną

  5. Świadomość wyzwań i zagrożeń związanych z e-logistyką

  6. Umiejętność analizy i rozwiązywania problemów związanych z e-logistyką

Wymagania wstępne

Znajomość podstawowych pojęć z zakresu logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw.

Umiejętność obsługi programów biurowych (arkusz kalkulacyjny, edytor tekstu).

Znajomość podstawowych pojęć z zakresu Internetu oraz umiejętność obsługi. podstawowych narzędzi służących komunikacji interpersonalnej (poczta elektroniczna, komunikatory internetowe, technologia voIP, praca z wykorzystaniem technologii Cloud Computing).

Zakres tematyczny

Systemy zarządzania transportem: Badanie różnych systemów informatycznych stosowanych w zarządzaniu transportem.

Magazynowanie i zarządzanie zapasami: Skoncentrowanie się na systemach zarządzania magazynem, automatyzacji magazynowej, śledzenia itp.

Elektroniczna obsługa klienta: Badanie systemów obsługi klienta i platform e-commerce. 

Technologie informacyjno-komunikacyjne w logistyce: Skupienie się na technologiach, takich jak Internet rzeczy (IoT), big data, sztuczna inteligencja (AI) i analiza danych, które mają zastosowanie w dziedzinie logistyki. 

Bezpieczeństwo i ochrona danych w e-logistyce: Omówienie zagadnień związanych z bezpieczeństwem i ochroną danych w kontekście logistyki elektronicznej.

Metody kształcenia

Prezentacje multimedialne

Kursy on-line

Ćwiczenia laboratoryjne

Objaśnienie

Metoda projektów

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie następuje na podstawie wyników uzyskanych z kolokwium oraz zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych podczas zajęć. Pisemne zaliczenie z zagadnień zaprezentowanych na zajęciach w formie testu oraz pytań otwartych.

Literatura podstawowa

Gąsowska M. K., (2022), Zarządzanie procesami logistycznymi we współczesnych przedsiębiorstwach, Wydawnistwo Dyfin, Warszawa

Pettit S., (2021), E-Logistics, Kogan Page Ltd, London

Kaźmierczak-Piwko L., Zagajewski A., Łagutko T., Sikora M., (2022) The development of the e-commerce market as a challenge for maritime transport and shipping,  Scientific Papers of Silesian University of Technology. Organization and Management Series, no. 160, 315--326, ISSN: 1641-3466

 

Literatura uzupełniająca

Informatyka ekonomiczna. Teoria i zastosowania, (2019), Praca zbiorowa, Wydawnictwo Helion, Gliwice

Tłuczak A., Kauf S., (2018), Logistyczna obsługa klienta. Metody ilościowe, Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa

Adamczewski P., (2016), E-logistyka ery now economy, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, t. 17, z. 12, cz. 1, s. 7-21, bibliogr. 16 poz.
Entrepreneurship and Management

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Tomasz Łagutko (ostatnia modyfikacja: 23-05-2023 11:44)