SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Performance Management - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Performance Management
Kod przedmiotu 04.5-WZ-ZarzP-PM
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Zarządzanie
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Monika Inków
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest nabycie przez studenta umiejętności zarządzania za pomocą wskaźników o charakterze efektywnościowym.

Wymagania wstępne

Zaliczone przedmioty z zakresu: mikroekonomii, rachunkowości, finansów przedsiębiorstw, zarządzania.

Zakres tematyczny

Zakres tematyczny wykładu:

Istota efektywności i jej pomiaru w gospodarce. Tradycyjne mierniki efektywności. Założenia podejścia Perfomance Measurement and Management (PMM). System PMM – miary efektywności, metryki, zestawy metryk i systemy. Istota i zastosowanie Strategicznej Karty Wyników. Kluczowe wskaźniki sukcesu (key performance indicatiors - KPI). Pomiar efektywności w zakresie finansów. Mierniki związane z relacją z klientami. Wskaźniki rynku. Efektywność operacyjna w organizacji. Analiza efektywności w zakresie relacji z pracownikami. Mierniki stosowane w zakresie ochrony środowiska i społeczeństwa (CSR). Mierniki w zakresie kapitału intelektualnego. Mierniki efektywności i jakości relacji. Zastosowanie informatyki w zakresie PMM.

Zakres tematyczny ćwiczeń:

Omówienie zasad zaliczenia przedmiotu oraz projektu zaliczeniowego. Projekt o charakterze analitycznym polegający na zaprojektowaniu własnego systemu analizy efektywności. Prezentacja projektów.

Metody kształcenia

Wykład konwencjonalny z elementami wykładu konwersatoryjnego, ćwiczenia grupowe, metoda projektu

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena z wykładu:

Kolokwium w formie testu z pytaniami zamkniętymi i otwartymi.

Ocena ćwiczeń:

Obserwacja i ocena umiejętności praktycznych studenta (40 %), Ocena za projekt (60%).

Literatura podstawowa

1. Kaplan S.R., Norton D.P. (2006), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

2. Parmenter D. (2016), Kluczowe wskaźniki efektywności. Tworzenie, wdrażanie i zastosowanie. Helion, Gliwice.

3. Smith M. (2005) Performance Measurement and Management. A Strategic Approach to Management Accounting Sage Publications, Londyn.

4. ACCA P7 (2016) Advanced Audit and Assurance (International): Practice and Revision Kit.

 

Literatura uzupełniająca

1. Łobos K. (red.) (2017), Podstawy kształtowania efektywności przedsiębiorstw, Difin, Warszawa.

2. Kasiewicz S., Rogowski W., Kicińska M. (2006), Kapitał intelektualny. Spojrzenie z perspektywy interesariuszy. Wolters-Kluwer, Kraków.

3. Marr B. (2012) , Key Performance Indicators: The 75+ Measures Every Manager Needs to Know. Financial Times/ Prentice Hall 

4.  Blaik P. (2015) Efektywność logistyki. Aspekt systemowy i zarządczy, PWE.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Monika Inków (ostatnia modyfikacja: 23-05-2023 16:45)