SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski 1 |
Kod przedmiotu | 09.1-WZ-ZarzP-JA1 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie języka obcego na poziomie A2+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej.
Słuchanie i mówienie: student potrafi odebrać i przekazać większość informacji pojawiających się w trakcie normalnego dnia pracy, może brać udział w typowych spotkaniach i zebraniach dotyczących znanych mu tematów, wyrażać własną opinię popartą argumentacją.
Czytanie: rozumie standardowe formy korespondencji, takie jak zamówienia, zażalenia, prośby i ustalenia, rozumie zasadniczą treść sprawozdań i raportów, rozumie instrukcje, procedury, polecenia w zakresie swoich kompetencji zawodowych, potrafi korzystać z tekstów specjalistycznych z wykorzystaniem słownika.
Pisanie: potrafi prowadzić standardową korespondencję, potrafi napisać prosty raport, wymagający korekty językowej, potrafi sporządzić proste instrukcje, zarządzenia bądź sformułować procedury.
Znajomość języka obcego na poziomie A2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
1. Studia i studiowanie: struktura i funkcjonowanie uczelni wyższych w Polsce i krajach anglosaskich;
2. Kariera: savoir vivre w miejscu pracy, rekrutacja i poszukiwanie pracy, prowadzenie korespondencji: język formalny i nieformalny (list aplikacyjny, rozmowa kwalifikacyjna);
3. Firma - struktura organizacyjna, formy i typy organizacji przedsiębiorstw, podstawowa obsługa klienta, prowadzenie rozmów bezpośrednich i telefonicznych, odpowiadanie na maile, umowa spółki;
4. Sprzedaż: handel i usługi, kobiety w branży handlowej, składanie zamówienia, wspieranie klienta, analiza potrzeby klienta, udzielanie odpowiedzi na skargi i zażalenia, prowadzenie korespondencji z klientem;
5. Innowacyjność: patenty przemysłowe/handlowe, referowanie i streszczanie przeczytanych tekstów, opisywanie trendów i zmian;
Metodyka komunikacyjna nauczania języka obcego, korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych, tłumaczenie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Weryfikacja: uzyskanie co najmniej 60% w wynikach testów oraz w ramach bieżącej kontroli (K_K01, K_U08, K_U17).
angielski
Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Pre-intermediate 3-rd Edition, Longman, 2010
Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Pre-intermediate 3-rd Edition, Business English Practice File, Longman, 2010
Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Intermediate 3-rd Edition, Longman, 2010
Cotton D., Falvey D., Kent S., Market Leader Intermediate 3-rd Edition, Business English Practice File, Longman, 2010
angielski
Dignen B., Flinders S., Sweeney S., English 365 Book 2, CUP, Cambridge, 2004.
Richardson K. Kabanagh M., Sydes J., Emmerson P., The Business Pre-Intermediate, Macmillan, Oxford, 2008.
Johnson C. Intelligent Business, Pre-Intermediate, Longman, Harlow, 2006.
Longman Business Dictionary, Pearson Education Limited, Harlow, 2007.
Longman Exams Dictionary, Pearson Education Limited, Harlow, 2006.
Redston C., Cunningham G., face2face Pre-intermediate, Cup, Cambridge, 2005
Zmodyfikowane przez mgr inż. Mariola Szajna (ostatnia modyfikacja: 24-05-2023 14:10)