SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Strategic management - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Strategic management
Kod przedmiotu 04.0-WZ-ZarzD-SM
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Zarządzanie
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr hab. Dariusz Sobotkiewicz, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Wykład 15 1 9 0,6 Egzamin

Cel przedmiotu

To present knowledge of the essence, principles of strategic management. To show the role of strategic management in the development of enterprises. To learn about the processes of analysis strategic analysis, strategic planning and strategy implementation. To apply methods of strategic analysis, strategic planning and strategy implementation to solve management problems.

Wymagania wstępne

Basics of management, project management, macroeconomics, management concepts.

Zakres tematyczny

Lecture
The essence of strategic management; The essence, levels and types of strategy; The global and local context of strategy; The process of strategy formulation; The vision, mission and strategic goals of the organization; Competitiveness vs. competitive advantage of the organization; Methods of strategic analysis of the organization's environment; Strategic planning, Strategy implementation; Strategic alliances, mergers and acquisitions; Strategic management under the impact of globalization and dynamic environment.

Exercises
Essence of strategy and strategic management; Levels and types of strategy; Application of methods: strategic analysis, strategic planning strategic planning, implementation of strategy.

Metody kształcenia

Conventional lecture, multimedia presentation, case study analysis, project, teamwork, discussion.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Lecture:

Examination in written form - answer four questions from the issues applicable to the exam. The condition for receiving credit is to obtain min. 51% from the exam. Issues will be given to students one month before the exam. Students who have a positive grade from the exercises will take the exam.

Exercises:

Demonstrate knowledge of strategic management terminology; present the partial stages and the final project on strategic planning and strategy implementation; justify the choice of strategic planning and strategy implementation methods used; explain (justify) the results of the work. The grade for the exercises consists of the grade for the project (60%), grades for the exercises - a minimum of 2 exercises (40%).

The final grade for the course consists of positive marks from the lecture and exercises. 

Literatura podstawowa

1. Rothaermel F., Strategic Management 3rd Edition, McGraw Hill, 2016.

2. Volberda, H. W., Morgan, R. E., Reinmoeller, P., Hitt, M. A., Ireland, R. D., & Hoskisson, R. E., Strategic Management: Competitiveness and Globalization (Concepts & Cases). Cengage Learning. 2011

3. Ansoff H., Strategic Management, Springer, 2007.

Literatura uzupełniająca

1. Sobotkiewicz D., Changes in the Strategies and Structures of Subsidiaries of Multinational Corporations during the Covid 19 Pandemic, ERSJ, XXIV(Issue 4), 2021.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Dariusz Sobotkiewicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 28-05-2023 15:56)