SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Team building - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Team building
Kod przedmiotu 04.5-WZ-ZarzD-TBu
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Zarządzanie
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Bartosz Seiler
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Wykład 15 1 9 0,6 Egzamin

Cel przedmiotu

The aim of the course is to develop in students the competencies related to cooperation between employees

Wymagania wstępne

No prerequisites

Zakres tematyczny

Exercises: features and advantages of teamwork, defining team goals, leadership and motivation in work teams, delegating tasks in a team, decision-making methods, communication in a team

Lecture: features and advantages of teamwork, defining team goals, types of teams, leadership and motivation in employee teams, delegation of tasks in teams, methods of decision-making, stages of group development, communication in the team, leadership of virtual teams, organization of outdoor training, team coaching.

Metody kształcenia

Lecture: lecture with the use of visualization method.

Exercises: team work, case studies, problem method, discussion.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The requirement  for getting a credit from lectures is a positive grade from a test with the assumption of achieving > 50% of the points.

The requirement for passing the exercises is a positive evaluation of the colloquium with the assumption of achieving > 50% of the points and preparation of a project. The final grade is the arithmetic mean of the grades from the test and the project

Literatura podstawowa

1. Clemens C.M., Lynch D. D., Lynch M., (2018), Belbin Team Roles, In: The Handbook of Communication Training, Routledge.

2. Nowak C., Gellert M. (2005), Teamwork - Team Building - Team Doaching: A practical guide to working in and with teams, Limmer

3. Maddux R.B., Osgood D.A., Wingfield B. (2009), Team building: Turn personal strenghs into group success, Series: Crisp Fifty-minute Series Book. Edition: 5th ed. [Rochester, N.Y.] : Axzo Press

Literatura uzupełniająca

Aquino J. F; Riss R. R; Multerer S. M, Mogilner L. N; Turner T. L. (2022), A step-by-step guide for mentors to facilitate team building and communication in virtual teams, Medical Education Online, 27(1), p.1-6. DOI: 10.1080/10872981.2022.2094529.

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Bartosz Seiler (ostatnia modyfikacja: 24-05-2023 12:44)