SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Data analysis in SMEs - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Data analysis in SMEs
Kod przedmiotu 04.9-WZ-ZarzD-DAS
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Zarządzanie
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr hab. inż. Marcin Relich, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of this subject is knowledge dissemination of data analysis in small and medium enterprises (SME), and the presentation of using standard software to support data analysis in SME.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

Lecture: Data sources in SME. Advantages and limitations related to data collection from an enterprise information system. Issues related to data quality. Methods and models of data analysis in the aspect of SME. Multi-dimensional data analysis.

Laboratory: The use of standard software (e.g., spreadsheet software) to perform data analysis. Various ways for presenting results of data analysis. Multi-dimensional data analysis in various areas of business (e.g., sales, purchasing, warehouse).

Metody kształcenia

Conventional lecture, case study, presentation, discussion.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Lecture: graded credit based on a written exam.

Laboratory: graded credit based on components related to laboratory activities.

Final score: the arithmetical average of the scores related to lecture and laboratory.

Literatura podstawowa

  1. Chambers J., Graphical methods for data analysis. Wyd. CRC Press, 2018.

  2. Harding J., Qualitative data analysis: from start to finish. Wyd. Sage, 2018.

  3. Storey D., Keasey K., Watson R., Wynarczyk P., The performance of small firms: profits, jobs and failures. Wyd. Routledge, 2016.

  4. Treiman D., Quantitative data analysis: Doing social research to test ideas. Wyd. John Wiley & Sons, 2014.

Literatura uzupełniająca

  1. Carlberg C., Predictive analytics. Que Publishing, 2012.
  2. Grbich C., Qualitative data analysis: an introduction. Wyd. Sage, 2012.
  3. Hair J., Page M., Brunsveld N., Essentials of business research methods. Routledge, 2019.
  4. Relich M., Decision support for product development. Wyd. Springer, 2020.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Marcin Relich, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-05-2023 16:26)