SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Managing employee involvement in the organization - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Managing employee involvement in the organization
Kod przedmiotu 04.9-WZ-ZarzD-MEIO
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Zarządzanie
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Marta Moczulska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to introduce students to the knowledge of shaping employee engagement in organisations.

Wymagania wstępne

At least a pass mark in the subjects: Koncepcje zarządzania, Psychologia zarządzania

Zakres tematyczny

Lecture content: The essence of employee involvement in business management. The need to manage it. Determinants of employee engagement. Diagnosing the state of employee engagement in an organisation. Opportunities for triggering employee engagement.

Content of exercises: Determinants of engagement. The role of the manager in shaping employee engagement. Opportunities for shaping employee engagement considering the level of engagement

Metody kształcenia

Lecture - conventional, problem-based, multimedia presentation

Exercises - group work, group discussion, case study

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Credit requirements for lectures (K_W02, K_W08, K_K03), credit exam. The grade depends on the number of credits achieved. 

Credit requirements for exercises (K_U02, K_U04, K_U06, K_U07, K_K03):

The pass mark includes the content realised during the lectures and the exercises; problem issue - application of the presented knowledge on employee engagement, activity in class. The assessment depends on the clarity of the discussed issues, framing and synthesis of the problem. The student may obtain the following grades: sufficient - sufficient plus for the theoretical presentation of the problem (reproductive knowledge), good - very good - for the analysis and solution of the problem task.

Final evaluation: the final evaluation consists of the result obtained from the lecture (50%) and exercises (50%). It is calculated on the assumption of obtaining credit from both forms of teaching.

Literatura podstawowa

  1. Kmiotek K., Zaangażowanie pracowników w miejscu pracy, Oficyna Wydawmnicza Uniwerystetu Rzeszowskiego, 2016.
  2. Rahmadani V.G., Schaufeli, W.B., Ivanova, T.Y., Osin, E.N., 2019, Basic psychological need satisfaction mediates the relationship between engaging leadership and work engagement: A cross-national study, “Human Resource Development Quarterly”, 30 (4).
  3. Robijn W., Euwema M.C., Schaufeli W.B., Deprez J., 2020, Leaders, teams and work engagement: a basic needs perspective, “Career Development International”, 25(4).
  4. van Tuin L., Schaufeli W.B., an den Broeck, A., 2021, Engaging leadership: Enhancing work engagement through intrinsic values and need satisfaction, “Human Resource Development Quarterly”, 32 (4).
  5. Bugdol M., Wartości organizacyjne, Wydawnictwo UJ, Kraków 2006
  6. Smythe J., CEO – dyrektor do spraw zaangażowania, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Kraków 2009
  7. Juchnowicz M., Zarządzanie przez zaangażowanie, PWE, Warszawa 2010
  8. Juchnowicz M., Zaangażowanie pracowników. Sposoby oceny i motywowania, PWE, Warszawa 2012
  9. Smith H.W., To co najważniejsze, Studio Emka, 2010.
  10. Stankiewicz J., Moczulska M., Wartości jako istotny czynnik warunkujący zaangażowanie  pracowników w organizacji niezbędne dla przemian we współczesnych przedsiębiorstwach, w: J. Skalik (red.), Przełamywanie barier wzrostu przedsiębiorstw,  Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2011
  11. Stankiewicz J., Moczulska M., Wyzwalanie zaangażowania pracowników poprzez rywalizację czy współpracę?, Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego: Wybrane problemy kooperencji w rozwoju współczesnych organizacji, 2012

Literatura uzupełniająca

  1.  Borkowska S., Jawor-Joniewicz A. (red.),Kształtowanie zaangażowania pracowników w kontekście zarządzania różnorodnością, IPiSS, 2016
  2. Smith J., Empowerment. Jak zwiększyć zaangażowanie pracowników, One Press, 2006
  3. Stocki N., Prokopowicz P., Żmuda G., Pełna partycypacja w zarządzaniu. Tajemnice sukcesu największych eksperymentów menedżerskich świata, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Kraków 2008
  4. Zigarmi D., Nimon K., Houson D., Witt D., Diehl D. (2011), A Preliminary Field Test Of An Employee Work Passion Model, „Human Resource Development Quarterly”, Vol. 22, No. 2., 2011
  5. Burkiewicz M., Rola zaangażowania pracowników w strategii zarządzania zasobami ludzkimi, Wydawnictwo PRET, Warszawa 2003

Uwagi

Proszę o zmianę tytułu przedmiotu na:

Managing employee engagement in the organization


Zmodyfikowane przez dr Marta Moczulska (ostatnia modyfikacja: 28-05-2023 18:18)