The aim of the course is to introduce students to the knowledge of shaping employee engagement in organisations.
Wymagania wstępne
At least a pass mark in the subjects: Koncepcje zarządzania, Psychologia zarządzania
Zakres tematyczny
Lecture content: The essence of employee involvement in business management. The need to manage it. Determinants of employee engagement. Diagnosing the state of employee engagement in an organisation. Opportunities for triggering employee engagement.
Content of exercises: Determinants of engagement. The role of the manager in shaping employee engagement. Opportunities for shaping employee engagement considering the level of engagement
Exercises - group work, group discussion, case study
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Credit requirements for lectures (K_W02, K_W08, K_K03), credit exam. The grade depends on the number of credits achieved.
Credit requirements for exercises (K_U02, K_U04, K_U06, K_U07, K_K03):
The pass mark includes the content realised during the lectures and the exercises; problem issue - application of the presented knowledge on employee engagement, activity in class. The assessment depends on the clarity of the discussed issues, framing and synthesis of the problem. The student may obtain the following grades: sufficient - sufficient plus for the theoretical presentation of the problem (reproductive knowledge), good - very good - for the analysis and solution of the problem task.
Final evaluation: the final evaluation consists of the result obtained from the lecture (50%) and exercises (50%). It is calculated on the assumption of obtaining credit from both forms of teaching.
Literatura podstawowa
Kmiotek K., Zaangażowanie pracowników w miejscu pracy, Oficyna Wydawmnicza Uniwerystetu Rzeszowskiego, 2016.
Rahmadani V.G.,Schaufeli, W.B., Ivanova, T.Y., Osin, E.N., 2019, Basic psychological need satisfaction mediates the relationship between engaging leadership and work engagement: A cross-national study, “Human Resource Development Quarterly”, 30 (4).
Robijn W., Euwema M.C.,Schaufeli W.B., Deprez J., 2020, Leaders, teams and work engagement: a basic needs perspective, “Career Development International”, 25(4).
van Tuin L., Schaufeli W.B., an den Broeck, A., 2021, Engaging leadership: Enhancing work engagement through intrinsic values and need satisfaction, “Human Resource Development Quarterly”, 32 (4).
Bugdol M., Wartości organizacyjne, Wydawnictwo UJ, Kraków 2006
Smythe J., CEO – dyrektor do spraw zaangażowania, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Kraków 2009
Juchnowicz M., Zarządzanie przez zaangażowanie, PWE, Warszawa 2010
Juchnowicz M., Zaangażowanie pracowników. Sposoby oceny i motywowania, PWE, Warszawa 2012
Smith H.W., To co najważniejsze, Studio Emka, 2010.
Stankiewicz J., Moczulska M., Wartości jako istotny czynnik warunkujący zaangażowanie pracowników w organizacji niezbędne dla przemian we współczesnych przedsiębiorstwach, w: J. Skalik (red.), Przełamywanie barier wzrostu przedsiębiorstw, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2011
Stankiewicz J., Moczulska M., Wyzwalanie zaangażowania pracowników poprzez rywalizację czy współpracę?, Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego: Wybrane problemy kooperencji w rozwoju współczesnych organizacji, 2012
Literatura uzupełniająca
Borkowska S., Jawor-Joniewicz A. (red.),Kształtowanie zaangażowania pracowników w kontekście zarządzania różnorodnością, IPiSS, 2016
Smith J., Empowerment. Jak zwiększyć zaangażowanie pracowników, One Press, 2006
Stocki N., Prokopowicz P., Żmuda G., Pełna partycypacja w zarządzaniu. Tajemnice sukcesu największych eksperymentów menedżerskich świata, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Kraków 2008
Zigarmi D., Nimon K., Houson D., Witt D., Diehl D. (2011), A Preliminary Field Test Of An Employee Work Passion Model, „Human Resource Development Quarterly”, Vol. 22, No. 2., 2011
Burkiewicz M., Rola zaangażowania pracowników w strategii zarządzania zasobami ludzkimi, Wydawnictwo PRET, Warszawa 2003
Uwagi
Proszę o zmianę tytułu przedmiotu na:
Managing employee engagement in the organization
Zmodyfikowane przez dr Marta Moczulska (ostatnia modyfikacja: 28-05-2023 18:18)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.