SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Management concepts - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Management concepts
Kod przedmiotu 04.0-WZ-ZarzD-MCo
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Zarządzanie
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr hab. Dariusz Sobotkiewicz, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to present modern management concepts and show their practical applications in organizations. Showing the commonalities and differences found between them.

Wymagania wstępne

Basics of management, Science of organization.

Zakres tematyczny

Lecture:

The essence of management concepts. Contemporary management concepts: Benchmarking; Outsourcing, Lean Management, Knowledge Management, Corporate Social Responsibility, Change Management, Virtual Organization, Network Thinking.

Exercises:

Contemporary management concepts in the practice of organizational functioning: Benchmarking; Outsourcing, Lean Management, Knowledge Management, Corporate Social Responsibility, Change Management, Virtual Organization, Network Thinking.

Metody kształcenia

Conventional lecture, multimedia presentation, case study analysis, project, teamwork, discussion.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Lecture:

Credit for the course with a grade.  Students are given 3 questions from the issues applicable to the credit of the course. The condition for passing is obtaining min. 51%. Issues will be given to students one month before the exam. 

Exercises:

The grade for the exercises consists of the grade for the project (60%), the grade for the exercises - a minimum of 2 exercises (40%).

The final grade for the course consists of positive grades from the lecture and exercises.

Literatura podstawowa

1.  Hannagan T., Management: Concepts & Practices (5th Edition) 5th Edition, Pearson,  2009.

2. Rothaermel F., Strategic Management 3rd Edition, McGraw Hill, 2016.

3. Volberda, H. W., Morgan, R. E., Reinmoeller, P., Hitt, M. A., Ireland, R. D., & Hoskisson, R. E., Strategic Management: Competitiveness and Globalization (Concepts & Cases). Cengage Learning. 2011

4. Ansoff H., Strategic Management, Springer, 2007.

Literatura uzupełniająca

1. Sobotkiewicz D., Processes in multiple economic entities, Management 19(1). 2014.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Joanna Zarębska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-05-2023 12:23)