SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Human and social capital management in organizations - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Human and social capital management in organizations
Kod przedmiotu 04.9-WZ-ZarzD-HSCM
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Zarządzanie
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Anna Niewiadomska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to provide students with basic knowledge of human and social capital management in organizations.

 

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

Lecture: Human resources and knowledge as determinants in organizational management.Human and social capital diversity of interpretation. Empowerment, mentoring, coaching, age management in organisations.

Exercises: Determinants of human capital development. Investment in the human capital of an organization in times of prosperity and downturn. Competence and qualification management. Social capital in public administration. Trust as an element of social capital. Shaping cooperation and trust in the organization. Invisible attributes of human and social capital.

 

Metody kształcenia

Conventional lecture with elements of conversation lecture.

Classical problem analysis of issues covered in the course programme. Didactic discussion referring to theoretical knowledge and student observation, teaching to express one's opinion and argumentation on issues concerning human and social capital in an organization.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

A prerequisite for passing the lecture is obtaining a positive mark in a written test consisting of a multiple-choice test covering the issues discussed in the lecture. A student obtains a credit if he/she obtains the required minimum score, i.e. 55 percent.

In order to pass the exercises, a positive mark is obtained from a colloquium in the form of a supplementary test comprising 10-15 questions, and the required minimum is 55 percent of positive answers. Another criterion for passing is the preparation and presentation of a presentation on one of the topics covered in the programme during the exercises. The presentation will be assessed in terms of content, presentation of the topic and timeliness of the information used, in particular statistical data.

An additional criterion taken into account in the final grade of the exercises is the activity in class marked by the instructor. Student activity in at least 60% of classes translates into an increase of the final grade by half.

 

Literatura podstawowa

  1. Hossain, M.U & Roy, I. , Human Capital Management: The New Competitive Approach. "International Journal of Economics Commerce and Management"2016 4(5), 1020-1034.
  2. Wong W., Anderson V.,  Bond H., Human Capital Management Standards: A Complete Guide, Kogan Page, 2019. 
  3.  Sripada Ch., Leading Human Capital in the 2020s: Emerging Perspectives, SAGE Publications Pvt. Ltd, 2020. 
  4. Coleman, J., Social Capital in the Creation of Human Capital American Journal of Sociology, 1988, 94 Supplement: ss.95-120.
  5. Moroń D., (red) Kapitał ludzki i społeczny. Kreowanie i zarządzanie .Wyd. UW, Wrocław 2012

Literatura uzupełniająca

  1. Schuller T., The Complementary Roles of Human and Social Capital, 2001
  2. Becker, G. S., Human capital: A theoretical and empirical analysis, with special reference to education, University of Chicago Press, 2009.
  3. Coleman, J. S., Social capital in the creation of human capital."American Journal of Sociology" 1988, 94: 95–120.
  4. Davidsson, P., Honig B, The role of social and human capital among nascent entrepreneurs, "Journal of Business Venturing" 2003, 18(3): 301–33.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anna Niewiadomska (ostatnia modyfikacja: 28-05-2023 03:03)