SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Marketing determinants of the success of the organization |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-ZarzD-MDSO |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
The aim of the course is to familiarize students with the specificity of marketing activities of public and social organizations. The develop the skills of a critical approach to the use of marketing instruments in this sector.
-
Lecture: The essence and importance of marketing orientation of public and social organizations. The stages of the marketing research process. The main problems of marketing activities of social and public organizations. Marketing - mix in the activities of public and social organizations. Marketing communication - its types and application in the activities of public and social organizations. The role of image and instruments of its creation in public and social organizations. Marketing strategies and their construction in public and social organizations.
Classes: the design and conduct a marketing research; the prepare recommendatios the marketing activities for a selected public or social organization.
Lecture: conventional and problem lecture
Classes: group research, case studies
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Lecture: a test with open and/or closed questions.
Classes: a project on marketing research conducted for any organization of your choice; preparation of a marketing strategy
Lambin, J. J., & Schuiling, I. (2012). Market-driven management: Strategic and operational marketing. Bloomsbury Publishing.
Sahaf, M. A. (2019). Strategic marketing: Making decisions for strategic advantage. PHI Learning Pvt. Ltd..
Worth, M. J. (2020). Nonprofit management: Principles and practice. CQ Press.
Hair, J. F., Bush, R. P., & Ortinau, D. J. (2014). Marketing research (Vol. 2). Australia: McGraw-Hill Education.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Anetta Barska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-05-2023 17:46)