SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Marketing determinants of the success of the organization - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Marketing determinants of the success of the organization
Kod przedmiotu 04.9-WZ-ZarzD-MDSO
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Zarządzanie
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to familiarize students with the specificity of marketing activities of public and social organizations. The develop the skills of a critical approach to the use of marketing instruments in this sector.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

Lecture: The essence and importance of marketing orientation of public and social organizations. The stages of the marketing research process. The main problems of marketing activities of social and public organizations. Marketing - mix in the activities of public and social organizations. Marketing communication - its types and application in the activities of public and social organizations. The role of image and instruments of its creation in public and social organizations. Marketing strategies and their construction in public and social organizations.

Classes: the design and conduct a marketing research; the prepare recommendatios the marketing activities for a selected public or social organization.

Metody kształcenia

Lecture: conventional and problem lecture

Classes: group research, case studies

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Lecture: a test with open and/or closed questions.

Classes: a project on marketing research conducted for any organization of your choice; preparation of a marketing strategy

 

Literatura podstawowa

Lambin, J. J., & Schuiling, I. (2012). Market-driven management: Strategic and operational marketing. Bloomsbury Publishing.

Sahaf, M. A. (2019). Strategic marketing: Making decisions for strategic advantage. PHI Learning Pvt. Ltd..

Worth, M. J. (2020). Nonprofit management: Principles and practice. CQ Press.

Literatura uzupełniająca

Hair, J. F., Bush, R. P., & Ortinau, D. J. (2014). Marketing research (Vol. 2). Australia: McGraw-Hill Education.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Anetta Barska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-05-2023 17:46)