SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Opieka i edukacja terapeutyczna w zaburzeniach układu nerwowego |
Kod przedmiotu | 12.6-WL-PIELD-ZUN |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Pielęgniarstwo |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra pielęgniarstwa |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 10 | 0,67 | 10 | 0,67 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 10 | 0,67 | 10 | 0,67 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów w wiedzę i umiejętności dające możliwość profesjonalnego oraz nowoczesnego sprawowania opieki pielęgniarskiej i edukacji terapeutycznej nad pacjentem ze zaburzeniem układu nerwowego.
Wiedza z zakresu podstaw pielęgniarstwa, neurologii i pielęgniarstwa neurologicznego na poziomie studiów pierwszego stopnia.
Wykłady:
1. Choroby otępienne, w szczególności choroba Alzheimera, otępienie czołowo-skroniowe, otępienie naczyniopochodne.
2. Choroby naczyniowe ośrodkowego układu nerwowego, w szczególności udar mózgu i choroby jąder podstawy, w szczególności choroba Parkinsona.
3. Choroby demielinizacyjne, w szczególności stwardnienie rozsiane oraz zapalenia mózgu i opon mózgowo-rdzeniowych.
4. Choroby układu nerwowo–mięśniowego, w szczególności stwardnienie boczne zanikowe, oraz padaczka i zespoły padaczkowe (z włączeniem aspektu teratogenności leków).Wykłady:
Ćwiczenia:
Wykład informacyjny, analiza przypadków indywidualnych, analiza dokumentów, studium przypadku.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: zaliczenie całości przedmiotu (obejmujące materiał wykładów i ćwiczeń) z oceną w formie pisemnej - test jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru, warunkiem zdania jest uzyskanie 60% punktów możliwych do zdobycia.
Aby podwyższyć ocenę z egzaminu studentka/student może uzyskać dodatkowo 5% uzyskanych na teście punktów dodanych do wyniku egzaminu testowego, jeżeli samodzielnie przygotuje prezentację (6-12 slajdów) z zakresu tematyki wykładów. Warunkiem uzyskania dodatkowych punktów jest zaliczenie prezentacji przez prowadzącego wykłady oraz uzyskanie minimum 60% punktów możliwych do zdobycia.
Studentki/studenci zobowiązani są do uczestniczenia w wykładach, w wyjątkowych sytuacjach dopuszcza się, nieobecność na jednym wykładzie bez usprawiedliwienia.
Każdą nieobecność (w tym usprawiedliwioną) należy odrobić poprzez przygotowanie ww. prezentacji, jednak w tym przypadku słuchaczce /owi nie przysługuje dodatkowe 5% punktów, doliczanych do wyniku testu.
W przypadku liczby nieobecności większej niż jedna, konieczne jest przedstawienie zwolnienia lekarskiego (lub w wyjątkowych przypadkach zaświadczenia o zdarzeniu losowym).
Brak możliwości zaliczenia przedmiotu, będzie miał miejsce w przypadku :
Nieobecność studentki/ta podczas sprawdzania wiedzy, która została usprawiedliwiona odpowiednim dokumentem poświadczającym chorobę (zwolnienie lekarskie) lub wypadek losowy w ciągu 3 dni od zdarzenia, upoważnia do wyznaczenia przez Koordynatora przedmiotu terminu zaliczenia, który będzie traktowany jako pierwszy termin dla danego Studenta/tki, przy czym forma zaliczenia/egzaminu może mieć charakter odpowiedzi ustnej lub pisemnej (pytania zamknięte i/lub otwarte).
Student/ka jest zobowiązany do terminowego wypełniania zleconych przez nauczyciela zadań domowych
Ćwiczenia: warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zajęć, przewidzianych do realizacji w ramach programu. Ocenie podlegają: kolokwia sprawdzające wiedzę przed lub po każdym bloku tematycznym – ocena pozytywna powyżej 60% uzyskanych punktów, test, wykonanie zadania indywidualnego, praca w grupie. W przypadkach nieobecności, Student powinien uzupełnić braki w terminie uzgodnionym z prowadzącym zajęcia.
Ocena końcowa: to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
94-100% = 5,0, 85-93% = 4,5, 76-84% = 4,0, 68-75% = 3,5, 60-67% = 3,0, 0-59% = 2,0.
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe nie wymienione regulacje określa Regulamin Studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. n. med. Radosław Kaźmierski (ostatnia modyfikacja: 24-08-2023 19:05)