SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Grafika wektorowa - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Grafika wektorowa
Kod przedmiotu 05.1-WP-SP-IDN-GW
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Informatyka dla nauczycieli
Profil praktyczny
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Jarosław Wagner
  • mgr inż. Maciej Jackowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium - - 14
(w tym jako e-learning)
0,93
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przygotowanie do samodzielnego funkcjonowania w obszarze projektowania graficznego. Wykształcenie praktycznych umiejętności świadomego i sprawnego posługiwania się cyfrowymi technikami przetwarzania obrazu (od pomysłu do realizacji).

Wymagania wstępne

Wiedza i umiejętności z zakresu przedmiotów z semestru 1.

Zakres tematyczny

  • Cechy grafiki wektorowej, standardy i formaty zapisu obrazu.
  • Podstawy edycji grafiki wektorowej.
  • Praca na warstwach.
  • Praca z krzywymi.
  • Przekształcanie obiektów.
  • Praca z tekstem.
  • Tworzenie znaków graficznych / piktogramów / infografik.
  • Projektowanie okładki do książki / e-booka.
  • Korzystanie z darmowych baz obrazów i grafik.

Oprogramowanie: Inkscape – www.inkscape.org, Vectornator – www.linearity.io

Metody kształcenia

Pokaz, demonstracja, wykład konwersatoryjny, praca z materiałami dydaktycznymi (samodzielne korzystanie z multimedialnych kursów online i tutoriali), metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie laboratoriów: pozytywne zaliczenie wszystkich prac i zadań podlegających ocenie. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich pozytywnych ocen cząstkowych.

Skala ocen na podstawie możliwych do zdobycia punktów z przedmiotu:

  • od 90% punktów - bdb
  • od 80% punktów - db+
  • od 70% punktów - db
  • od 60% punktów - dst+
  • od 50% punktów - dst

Literatura podstawowa

  • Cieśla K., Inkscape. Podstawowa obsługa programu. wydanie II rozszerzone i uzupełnione, Helion, Gliwice 2021.
  • Frutiger A., Człowiek i jego znaki, Warszawa 2003.
  • https://inkscape.org/learn/
  • Tomaszewska K., Inkscape. Ćwiczenia praktyczne, Helion, Gliwice 2008.
  • Newark Q., Design i grafika dzisiaj, Warszawa 2006.
  • Twemlow A., Czemu służy grafika użytkowa?, Warszawa 2006.

Każdorazowo wskazana przez prowadzącego

Literatura uzupełniająca

Każdorazowo wskazana przez prowadzącego

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr inż. Maciej Jackowski (ostatnia modyfikacja: 05-09-2023 20:50)