Zapoznanie z ideą funkcjonowania szkolnych sieci komputerowych. Nabycie przez studentów umiejętności tworzenia i zarządzania małymi sieciami.
Wymagania wstępne
wiedza i umiejętności z zakresu przedmiotów z semestru 1
Zakres tematyczny
Historia sieci komputerowych i Internetu.
Podstawy działania sieci komputerowych.
Media transmisyjne używane w sieciach.
Okablowanie strukturalne.
Topologie sieci komputerowych (przewodowych i bezprzewodowych).
Adresowanie IP.
Usługi sieciowe i wykorzystywane protokoły.
Model ISO/OSI.
Aktywne i pasywne urządzenia sieciowe.
Konfiguracja sieciowa systemu operacyjnego oraz urządzeń sieciowych.
Projektowanie sieci oraz praktyczna implementacja.
Metody kształcenia
praca z książką, ćwiczenia laboratoryjne w pracowni komputerowej, metoda projektu.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Zaliczenie laboratoriów: pozytywne zaliczenie wszystkich prac i zadań podlegających ocenie. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich pozytywnych ocen cząstkowych.
Skala ocen na podstawie możliwych do zdobycia punktów z przedmiotu:
od 90% punktów - bdb
od 80% punktów - db+
od 70% punktów - db
od 60% punktów - dst+
od 50% punktów - dst
Literatura podstawowa
Comer D., Sieci komputerowe i intersieci, Gliwice 2012.
Józefiok A., Domowe sieci komputerowe: gotowe rozwiązania, Gliwice 2012.
Kurose J.F., Ross K.W., Sieci komputerowe: ujęcie całościowe, Gliwice 2010.
Sosinsky B., Sieci komputerowe:Biblia, Gliwice 2011.
Wetherall D., Tanenbaum A., Sieci komputerowe, Gliwice 2012.
Wrotek W., Sieci komputerowe: kurs, Gliwice 2008.
Literatura uzupełniająca
Sportack M., Sieci komputerowe: księga eksperta, Gliwice 2004.
Tanenbaum A.S., Sieci komputerowe, Gliwice 2004.
Mueller S., Rozbudowa i naprawa sieci, Gliwice 2004.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 10-08-2023 19:26)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.