SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Robotyka w edukacji - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Robotyka w edukacji
Kod przedmiotu 05.1-WP-SP-IDN-RwE
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Informatyka dla nauczycieli
Profil praktyczny
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Jarosław Wagner
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium - - 8
(w tym jako e-learning)
0,53
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie podstawowej wiedzy z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych metod i środków oddziaływań oraz narzędzi, nabycie umiejętności sprawnego (legalnego, bezpiecznego i etycznego) korzystania z narzędzi ICT.

Wymagania wstępne

wiedza i umiejętności z zakresu przedmiotów z semestru 1 i 2

Zakres tematyczny

  1. Roboty w edukacji
  2. Robot MindStorms EV3
  3. Mikrokontroler BBC micro:bit
  4. Programowanie robotów i symulatory
  5. Symulacja robota EV3 w środowisku Open Roberta Lab - https://lab.open-roberta.org/
  6. Symulacja płytki micro:bit w środowisku Microsoft MakeCode
  7. Środowisko do symulacji VEXcode VR

Metody kształcenia

Wykład problemowy, konwersatoryjny, pogadanka, pokaz, demonstracja, ćwiczenia laboratoryjne w pracowni komputerowej.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie laboratoriów: pozytywne zaliczenie wszystkich prac i zadań podlegających ocenie. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich pozytywnych ocen cząstkowych.

Skala ocen na podstawie możliwych do zdobycia punktów z przedmiotu:

  • od 90% punktów - bdb
  • od 80% punktów - db+
  • od 70% punktów - db
  • od 60% punktów - dst+
  • od 50% punktów - dst

Literatura podstawowa

  • Isogawa Y., Lego Mindstorms EV3. Niesamowite projekty, Helion, Gliwice 2015
  • Brandys H., LEGO Mindstorms EV3. Podstawy programowania. Ćwiczenia z rozwiązaniami, Helion, Gliwice 2017

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 10-08-2023 19:35)