SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychopedagogiczne aspekty przeciwdziałania demoralizacji nieletnich |
Kod przedmiotu | 05.9-WNS-RzK-D-PAPDN |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Resocjalizacja z kryminologią |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2024/2025 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów resocjalizacji z psychopedagogicznymi aspektami przeciwdziałania demoralizacji nieletnich, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji psychospołecznych.
Wiedza z zakresu psychologii ogólnej, pedagogiki, resocjalizacji
Przyczyny demoralizacji nieletnich.
Znaczenie systemu rodzinnego w zapobieganiu demoralizacji nieletnich.
Programy przeciwdziałania agresji (TZA, niebieska karta)
Zastosowanie neurobiologii interpersonalnej w radzeniu sobie z problemami emocjonalnymi.
Rozwijanie kompetencji psychospołecznych młodzieży:
- kształtowanie poczucia tożsamości
-określanie celów życiowych
-podejmowanie decyzji
-rozwiązywanie konfliktów
-budowanie systemu wartości
-budowanie adekwatnej samooceny i poczucia własnej wartości
-radzenie sobie ze stresem
Rola kuratorów rodzinnych w zapobieganiu demoralizacji nieletnich.
Empatia jako metaumiejętność niezbędna w pracy wychowawczej i resocjalizacyjnej.
Praca w grupach, gry dydaktyczne, inscenizacje, gry symulacyjne, metody ekspresyjne, dyskusja, burza mózgów, prezentacje.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena przygotowania i pracy studenta na zajęciach, kolokwium - zaliczenie kolokwium to uzyskanie najmniej 60% punktów. Ocenę z kolokwium wylicza się na podstawie punktów uzyskanych z kolokwium, które są przeliczane na stopnie (94-100% = 5,0; 85-93%=4,5; 76-84%=4,0; 68-75%=3,5; 60-67%=3,0; 0-59%=2), praca pisemna; projekt (złożony ze scenariuszy zajęć rozwijających kompetencje psychospołeczne) .
Ocena z ćwiczeń to średnia arytmetyczna ocen cząstkowych.
Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej.
Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
Zmodyfikowane przez dr Ernest Magda (ostatnia modyfikacja: 04-02-2024 21:04)