SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pedagogiczne aspekty penitencjarystyki i penologii |
Kod przedmiotu | 05.9-WNS-RzK-D-PAPP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Resocjalizacja z kryminologią |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2024/2025 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z podstawami penitencjarystyki oraz penologii
Ogólna wiedza z nauk o wychowaniu
Wykłąd
Ćwiczenia :
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną uzyskaną z ocen z wykładu (kolokwium z progami punktowymi w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0) oraz z ćwiczeń (przygotowanie raportu na podstawie symulacji diagnostycznej w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)
Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej.
Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
Machel H.: Więzienie jako instytucja karna i resocjalizacyjna. Gdańsk, 2003
Machel H. (2006) Sens i bezsens resocjalizacji penitencjarnej – casus polski. Studium penitencjarno – pedagogiczne. Kraków
Katarzyna Mirosław (2012). Kobieta w izolacji penitencjarnej- deprywacja, przeciążenie, ograniczenie przestrzeni, W: J. Głodkowska (red.): Roczniki Pedagogiki Specjalnej” Tom 14, Wyd. APS, Warszawa
Niewiadomska I.: Osobowościowe uwarunkowania skuteczności kary pozbawienia wolności,
Stańdo- Kawecka B. (2000) Prawne podstawy resocjalizacji. Kraków
Kolarczyk T., Kubiak J., Wierzbicki P.: Przestępczość kobiet. Aspekty kryminologiczny i penitencjarne, Warszawa 1984
ZARZĄDZENIE NR 32 / 2008 DYREKTORA GENERALNEGO SŁUŻBY WIĘZIENNEJ z dnia 24 grudnia 2008 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia i organizacji pracy penitencjarnej oraz zakresów czynności funkcjonariuszy i pracowników działów penitencjarnych i terapeutycznych
Barbara Toroń-Fórmanek: Sytuacja społeczna młodzieży szkolnej z parcjalnymi zaburzeniami rozwoju; Zagrożeni i skazani na resocjalizację; Przestępczość skazanych kobiet i mężczyzn w perspektywie biograficznej
Jarosław Utrat-Milecki, Podstawy penologii. Teoria kary, Warszawa 2006
Zmodyfikowane przez dr Ernest Magda (ostatnia modyfikacja: 05-02-2024 19:12)